Senaste nytt

Curve betalkort

Olle K

Medlem
Någon som fått Länsförsäkringars visa kort att fungera med Curve? För mig blir det ett felmeddelande när det ska registreras.
 

Boomboom

Medlem
Ska utomlands en runda och ska för första gången nyttja mitt curve-kort.

Är det helt gratis att ta ut pengar från bankomater eller är det ”bara” att curve inte tar någon avgift för detta men banken kan ge mig avgift?

Onödigt att använda curve på helgerna eftersom man då åker på 1,5% i växlingsavgift?

Något annat jag som nybörjare bör tänka på när jag använder kortet utomlands?
 

mha321

Medlem
Ska utomlands en runda och ska för första gången nyttja mitt curve-kort.

Är det helt gratis att ta ut pengar från bankomater eller är det ”bara” att curve inte tar någon avgift för detta men banken kan ge mig avgift?

Onödigt att använda curve på helgerna eftersom man då åker på 1,5% i växlingsavgift?

Något annat jag som nybörjare bör tänka på när jag använder kortet utomlands?

Banken som tillhandahåller automaten kan ta en avgift. Men de gör de oberoende av vilket kort du kör med isåfall.

Utgivaren här hemma gör det (normalt) inte.

Och ja undvik att använda det på helgen. Ta ut kontanterna medans det fortfarande är arbetsvecka (i London! Tänk på tidszoner)

På helgen är det bättre att använda ett kort som revolut som man laddar och växlar under veckan. Har du inte ett sådant är dock oftast curve fortfarande bättre än ditt hemma kort (om du tex har sas mc) på avgiften.
 

gneken

Medlem
Ska utomlands en runda och ska för första gången nyttja mitt curve-kort.

Är det helt gratis att ta ut pengar från bankomater eller är det ”bara” att curve inte tar någon avgift för detta men banken kan ge mig avgift?

Onödigt att använda curve på helgerna eftersom man då åker på 1,5% i växlingsavgift?

Något annat jag som nybörjare bör tänka på när jag använder kortet utomlands?
Det har tidigare tipsats om att man ska ”värma upp” kortet med vanliga transaktioner. Tror att uttag inte var jätte populärt.
 

Tillslut

Medlem
Kontaktade Curve för att försöka höja limit för ett enskilt köp under en dag. Visade sig att jag enligt Curve hade den högsta limiten enligt följande:

Enhanced limits are:

£3,750 spend per day
£20,000 spend per month (rolling 30 days)
£1,000 cash withdrawal per day
£50,000 yearly (rolling 365 days)

Skulle vara intressant att höra om någon fått högre limit trots att de säger ovanstående?
 

chrisljo

Medlem
Kontaktade Curve för att försöka höja limit för ett enskilt köp under en dag. Visade sig att jag enligt Curve hade den högsta limiten enligt följande:

Enhanced limits are:

£3,750 spend per day
£20,000 spend per month (rolling 30 days)
£1,000 cash withdrawal per day
£50,000 yearly (rolling 365 days)

Skulle vara intressant att höra om någon fått högre limit trots att de säger ovanstående?

Jeg har 100K årlig, og litt høyere på de andre også, men da har jeg brukt kortet daglig på stort og smått i 6 måneder.
 

Boomboom

Medlem
Banken som tillhandahåller automaten kan ta en avgift. Men de gör de oberoende av vilket kort du kör med isåfall.

Utgivaren här hemma gör det (normalt) inte.

Och ja undvik att använda det på helgen. Ta ut kontanterna medans det fortfarande är arbetsvecka (i London! Tänk på tidszoner)

På helgen är det bättre att använda ett kort som revolut som man laddar och växlar under veckan. Har du inte ett sådant är dock oftast curve fortfarande bättre än ditt hemma kort (om du tex har sas mc) på avgiften.
Tack för bra svar!

Finns det något smidigt sätt att se om banken som tillhandahåller automaten tar ut en avgift för uttag innan man gör uttag?

Gäller Londons tidzon även för att slippa valutaväxlingsavgift och är det från måndag 00:01 till fredag 23:59?
 

aldrighemma

Medlem
Finns det något smidigt sätt att se om banken som tillhandahåller automaten tar ut en avgift för uttag innan man gör uttag?
Det är bara att försöka med ett uttag, automaten redovisar alltid eventuella avgifter innan man godkänner uttaget. Kom också ihåg att dubbelkolla att lokal valuta är valt eftersom automaten nästan alltid vill "erbjuda" växling till kortets lokala valuta !
 
Toppen