Senaste nytt

Vilka lounger ska jag besöka London och New York?

Hej, har bokat en resa med Finnair, Arlanda till New York, operated by BA till London och AA till NYC. I samma veva har jag valt att testa Amex Platinum gratis några månader. I och med att vi har 2-3 timmar i London åt båda hållen så tänkte jag nyttja de bästa lounge-möjligheterna. Hur bör jag lägga upp min resa för att nyttja de bästa loungerna?

På Arlanda kommer vi köra Pontus då de är bäst antar jag?
Frågan är, vilken lounge på Heathrow? Vilken lounge vid tillbakaresa från JFK?

Har ingen status utan enbart Platinum.
 

palmen

Moderator
Hej, har bokat en resa med Finnair, Arlanda till New York, operated by BA till London och AA till NYC. I samma veva har jag valt att testa Amex Platinum gratis några månader. I och med att vi har 2-3 timmar i London åt båda hållen så tänkte jag nyttja de bästa lounge-möjligheterna. Hur bör jag lägga upp min resa för att nyttja de bästa loungerna?

På Arlanda kommer vi köra Pontus då de är bäst antar jag?
Frågan är, vilken lounge på Heathrow? Vilken lounge vid tillbakaresa från JFK?

Har ingen status utan enbart Platinum.
Ett tips är att du går in och tittar på Priority Pass och vilka lounger som erbjuds i London och på JFK.
Jag kan inte detta utantill och har därför ingen input att ge i frågan. Blir lättare om du specificerar vilka lounger det är det gäller så kan folk som besökt dessa säkert ge någon input.
 
Ett tips är att du går in och tittar på Priority Pass och vilka lounger som erbjuds i London och på JFK.
Jag kan inte detta utantill och har därför ingen input att ge i frågan. Blir lättare om du specificerar vilka lounger det är det gäller så kan folk som besökt dessa säkert ge någon input.

Tack, will do! Amex har väl egna lounger i både London och NYC annars? Tyckte mig höra på forumet att PP-lounger generellt är rätt dassiga nämligen. Ska läsa på lite mer, tack för input!
 
De flesta Priority Pass-loungerna på London Heathrow är faktiskt ganska trevliga, de är helt klart över genomsnittet.

Aha låter bra!. Var nämligen på en PP-lounge i Köpenhamn nyligen, den som är "uppdelad" i två delar varav den bättre kostar lite extra (hette apartments förr tror jag) och den billigare loungen där som ingick helt i PP var rätt dålig och t.om stökig medan den dyrare var lugn och skön.
 
Aha låter bra!. Var nämligen på en PP-lounge i Köpenhamn nyligen, den som är "uppdelad" i två delar varav den bättre kostar lite extra (hette apartments förr tror jag) och den billigare loungen där som ingick helt i PP var rätt dålig och t.om stökig medan den dyrare var lugn och skön.
Ja, den loungen (Aviator Lounge) är inte värd ett besök (Atelier Lounge och Eventyr Lounge är bättre). På Heathrow är de betydligt bättre än i Köpenhamn. Tyvärr kan vissa lounger, i synnerhet den i terminal 5, bli så fulla att det blir väntetid att få komma in och jag tror inte man får lov att gå till fel terminal i så fall för att besöka en annan lounge. Men däremot ligger vissa av loungerna landside så du kan helgardera genom att besöka någon av dessa loungerna innan du går in i rätt terminal.
 

Carl

Medlem
På Arlanda kommer vi köra Pontus då de är bäst antar jag?
Frågan är, vilken lounge på Heathrow? Vilken lounge vid tillbakaresa från JFK?

Har ingen status utan enbart Platinum.[/QUOTE]

Tänk på att Pontus finns i T5 medas BA /AY flyger till /från T2
 
Toppen