Senaste nytt

Hertz President's Circle frågor och funderingar

mha321

Medlem
Lucky me men jag har behållit presidents nu inpå tredje året utan att kvala så man kan väl snacka om softlanding. Konstigt men bara tacka och ta emot :)
Samma här. Fick bara i dagarna ett mail med "grattis, du har tjänat ihop til elitstatus igen" på totalt 0 hyror.

Någonstans måste det ligga en gammal statusmatchning kvar. Men jag kommer inte ens ihåg vad jag matchade från från början :)
 

FFlash

Medlem
Samma här. Fick bara i dagarna ett mail med "grattis, du har tjänat ihop til elitstatus igen" på totalt 0 hyror.

Någonstans måste det ligga en gammal statusmatchning kvar. Men jag kommer inte ens ihåg vad jag matchade från från början :)
Jag minns inte heller.

Bästa var nog när jag kom med min chef på PHL och gick till Hertz tillsammans med min kollega. Såg på tavlan mitt namn tydligt ”Hert Gold” eller vad det nog var och såg blicken av min boss som fundersam (han är inte alls van med de här Frequent-grejer) och så frågade bums en kille ”your name is on the list sir? You can go directly to our exclusive area”, så gick vi och märkte min boss lite förvirrad. Så kom vi dit och en annan herre välkomnar oss ”whats your name sir? FFlash - ”your lucky day man, choose whatever car you want, the keys are in the car, we fix the paperwork for you then”. Nåväl, ville ha den fina sportsbilen men valde en bra ”truck” då vi var 3 personer och ville inte heller överdriva lyxen för jag insåg att bossen såg lite nervös ut (tänkte kanske att jag hade pröjsat firmans pengar på lyx) så jag kändes lite humbling och förklarade på vägen skumt om en billig promotion jag ”lyckades hitta” så det blev så :D

Kanske mitt bästa Hertz upplevelse någonsin men timingen var kanske inte bästa då jag hade min boss med som inte förstår spna här grejer (är mer scottish på resekostnader)
 

Gus

Medlem
Ah så kan det nog vara. Har något svagt minne av att jag matchat från Choice. Däremot inget som helst minne av att det skulle vara i flera år :)
Tre år tror jag matchningen mot Choice gäller. Jag fick tre år sixt president circle från Choice 2016 så tyvärr försvann min status 2019. Nu har jag bokat en mystery vehicle med Hertz och skulle gärna vilja ha en lite finare bil då vi ska åka med familjen till Sälen. Är 5 star idag så en kategori upp borde det minst bli. :)

Annars kan jag spela ut mitt joker-kort med stationsansvarige. Förra sommaren när vi skulle hyra bil glömde de lägga in en bilbarnstol (och kontoret var stängt) = kaos. Han har lovat mig kompensation för detta.;)
 

B380-9 XWB

Medlem
Fick med mig en ganska trist upplevelse från Hertz på FRA förra veckan.

Bokade en vanlig mellanklassare (Astra, manuell) och fick carfirmation på mail innan upphämtning att jag blivit tilldelad en C-Max, men att jag även kan välja annan bil utan extra kostnad i och med Hertz Gold Choice.
Eftersom FRA är en av få flygplatser i Europa där Hertz erbjuder denna tjänst så såg jag framemot att prova det.

Kommer till disken där jag får besked om att jag redan blivit ”uppgraderad” i form av denna Ford C-Max med motivering att den var automat, och att de inte har några andra bilar.
Hänvisar till Gold Choice och det faktum att jag är PC och då kontrar de med att jag kan få en A-klass (läs: basutrustad trött diesel) till en kostnad av €45 per dag, vilket jag avböjer.
Dessutom påstås det att extraförare kostar extra trots att Hertz egna hemsida säger att det ingår för PC.

Jag har kritiserat Hertz Ultimate Choice i USA tidigare men är Gold Choice såhär dåligt även i Europa?
Jag förstår att de inte kan uppgradera till en S90 T8 som jag fick tidigare samma vecka på OSL, men att inte ha några bilar alls och att ta betalt för en extra förare?
 

JohnR

Medlem
Fick med mig en ganska trist upplevelse från Hertz på FRA förra veckan.

Bokade en vanlig mellanklassare (Astra, manuell) och fick carfirmation på mail innan upphämtning att jag blivit tilldelad en C-Max, men att jag även kan välja annan bil utan extra kostnad i och med Hertz Gold Choice.
Eftersom FRA är en av få flygplatser i Europa där Hertz erbjuder denna tjänst så såg jag framemot att prova det.

Kommer till disken där jag får besked om att jag redan blivit ”uppgraderad” i form av denna Ford C-Max med motivering att den var automat, och att de inte har några andra bilar.
Hänvisar till Gold Choice och det faktum att jag är PC och då kontrar de med att jag kan få en A-klass (läs: basutrustad trött diesel) till en kostnad av €45 per dag, vilket jag avböjer.
Dessutom påstås det att extraförare kostar extra trots att Hertz egna hemsida säger att det ingår för PC.

Jag har kritiserat Hertz Ultimate Choice i USA tidigare men är Gold Choice såhär dåligt även i Europa?
Jag förstår att de inte kan uppgradera till en S90 T8 som jag fick tidigare samma vecka på OSL, men att inte ha några bilar alls och att ta betalt för en extra förare?


Tråkigt, jag har också dåliga erfarenheter från Tyskland. Jag måste dock säga att jag tycker de har ryckt upp sig i USA.
 

B380-9 XWB

Medlem
Tråkigt, jag har också dåliga erfarenheter från Tyskland. Jag måste dock säga att jag tycker de har ryckt upp sig i USA.

Efter att ha glatt lämnat Hertz på IAD igår kväll, så ser det lovande ut och jag hoppas att du har rätt.

Fanns en Wrangler Sahara JL både i Five Star och PC samt två Challenger Hemi i sistnämnda.

Humor var det dock när jag frågade om uppgradering till en Escalade och min <$500 hyra skulle landa på $7000.
Det fick bli Jeepen..
 
Toppen