Senaste nytt

Skillnad på Sala VIP lounger i Palma de Mallorca?

aldrighemma

Medlem
Har en liten helgresa till Palma de Mallorca planerad och har en lounge fundering.
Är det någon skillnad på dom 3 Sala VIP lounger som man kommer åt med Priority Pass?
  • Sala VIP Formentor
  • Sala VIP Mediterraneo
  • Sala VIP Valldemossa
Är det samma utbud i alla eller varierar det? och finns det varm mat i någon av dom. Är väl medveten om att tredjeparts lounger inte är mycket att hänga i julgranen, undrar mest om en av dom är mindre illa än dom andra ;)
 

aldrighemma

Medlem
En liten bump eftersom jag åker imorgon ;)
Är det ingen som har någon input på Sala VIP i Palma?, annars får jag väl helt enkelt se till att jag har tid nog att besöka alla tre så kan jag avgöra på plats!
 

enlunda

Medlem
Vi åker den 8 maj med SAS men vill också gärna ha input på vilken som är bäst med Star Aliance gold lounge eller med PP.
 
Last edited:

micke99

Medlem
Har bara testat en så kan inte direkt ge en jämföresle, men vet jag googlade en del och kom fram till att Valdemossa var väldigt gammal o sliten, och bäst recensioner var Medeterraneo så den valde vi.

Den ligger en vån ner i källare så inga fönster men bra belsyning. Bra för oss som reste med liten att de hade ett lekrum, frächa tolletter, vilo rum etc. Maten var helt ok för en PP lounge, drickan var väldigt bra både rose och vanlig cava som var riktigt god. De röda vinet var riktigt gott från Mallorca, så pass gott att mor passade på att inhandla ett par flaskor i tax free efter besöket. Starksprit var ett helt ok utbud med. Bra kaffe och soft drinks.

Maten var typ pasta, kyckling gryta, sallad, oliver, snacks, yoghurt, färdigbreddag baguetter helt ok.
 
Last edited:

aldrighemma

Medlem
Har bara testat en så kan inte direkt ge en jämföresle, men vet jag googlade en del och kom fram till att Valdemossa var väldigt gammal o sliten, och bäst recensioner var Medeterraneo så den valde vi.
Tack! Då börjar vi med den, så får jag se om jag hinner med att jämföra med någon av dom andra.
 

Bryant

Medlem
Tack! Då börjar vi med den, så får jag se om jag hinner med att jämföra med någon av dom andra.

Jag vet inte vad den heter men min favorit har alltid varit den borta vid Pir D.

Gör lite ont i ögonen av alla färger men en rätt trevlig och fräsch lounge. Den sämsta tycker jag är Formentor som ligger under den stora taxfreebutiken.
 
Last edited:

Emil123

Medlem
Undrar detta också, hittar inte så mycket reviews. Är det stor skillnad mellan de 4 loungerna? Har en 5-månaders bebis också om det påverkar något.
 
Toppen