Senaste nytt

Nya Polarisloungen på Newark

Mr Carter

Medlem
Så blev det äntligen dags för ett första besök i denna lounge. För fyra veckor sedan ville ATC inte att jag skulle komma hit men det är en annan historia. Jag hade "oturen" att landa på Terminal A så jag fick ta bussen hit, dock inga större problem. Var här 15-20 minuter efter att jag steg av ankommande flygplan. Inga problem att checka in, hade dock ett boarding pass utfärdat av United för vidare färd med SK904 till Arlanda om några timmar. Har provat restaurangen och ätit en polaris lounge burger, helt ok. Det är ju så klart ingen första klass lounge (vilket jag inte förväntade mig heller) men jämfört med det övriga utbudet som finns här så är det ett välkommet tillskott. Kommer definitivt att återvända om det finns tid till det. Nu dags för kallskuret och en IPA.
 

jumbooze

Medlem
Bussen från C till B börjar klockan 11 fick jag veta idag men jag hade blivit förvarnad i loungen om att jag behövde kanske gå istället för buss
 

DOEL

Medlem
Hej! Har läst längre upp i tråden men vill bara bekräfta så det inte blir fel. Ska flyga med sas ikväll ewr-osl. Flyger från terminal b men tänkte prova på polaris på EWR när jag ändå är här. Har jag förstått det hela rätt så checkar jag först in i B som vanligt och lämnar bagget. Tar mig inte genom Security utan går landside till C och tar Security där.
Betar av polaris och tar sedan buss från C till B? Borde väl räcka om man rör sig mot ca 45-60 min innan boarding?

Har jag missat något?
 

DOEL

Medlem
Har varit på polaris i SFO tidigare och var riktigt nöjd med maten (men mindre nöjd med servicen). Hoppas denna är minst lika bra


Gick hur smidigt som helst. Vi hade flax med transfern från NY så 1 timme efter vi lämnat hotellet satt vi på airtrain. Security var kaos med ca 50 pensionärer framför oss som samtliga hade med för stora flaskor i handbagaget. Ca 25 min senare satt vi dock i polaris. Bra service. God mat. God dryck.

De ska tydligen byta meny om ca 1 månad och ville gärna att man skulle prova olika testrätter vilket vi inte sa nej till. Hann med en snabb dusch och sitter nu i senatorloungen i terminal B och väntar på boarding. Skålar i lite champagne som de hämtade ute i köket
 

Jeff

Medlem
Lämnade precis av väskorna i terminal B och är nu på väg till terminal C och Polaris. Frågade personalen i incheckningsdisken hur man kommer till AirTrain, blev då informerad om att det inte finns något sätt att ta sig tillbaka till B utan att gå landside och ta tåget tillbaka. Min magkänsla säger mig att rätt information finns här på BC :)
 

palmen

Moderator
Lämnade precis av väskorna i terminal B och är nu på väg till terminal C och Polaris. Frågade personalen i incheckningsdisken hur man kommer till AirTrain, blev då informerad om att det inte finns något sätt att ta sig tillbaka till B utan att gå landside och ta tåget tillbaka. Min magkänsla säger mig att rätt information finns här på BC :)
Finns en buss airside som man kan ta, gjorde det för typ 1 månad sedan och antar att den inte är borttagen.
 
Toppen