Senaste nytt

Bekräftat: SAS har köpt LN-RKP (ex-LAN)

Xpressen

Medlem
Besvikelse? På dagflyg är den helt OK, och du kan dessutom räkna med en klump poäng för besväret.

Ja, självklart är den ok och det är naturligtvis positivt att det är en dagflight. Håller tummarna för att vi slipper den på hemresan från EWR då det är en nattflight. Förhoppningsvis blir det en klump poäng i kompensation men vågar inte räkna med någonting.

Dock blir det ändå en besvikelse för mig eftersom SAS marknadsför sin Businessclass med någonting helt annat än vad LN-RKP är och det går inte att komma ifrån.
 

palmen

Moderator
Ja, självklart är den ok och det är naturligtvis positivt att det är en dagflight. Håller tummarna för att vi slipper den på hemresan från EWR då det är en nattflight. Förhoppningsvis blir det en klump poäng i kompensation men vågar inte räkna med någonting.

Dock blir det ändå en besvikelse för mig eftersom SAS marknadsför sin Businessclass med någonting helt annat än vad LN-RKP är och det går inte att komma ifrån.
Tips, bli inte besviken förrän efter flighten.
Några av mina bästa flighter med sas har varit på RKP då crew brukar ge det lilla extra då de vet att den inte är helt 100.
 

Ricci

Medlem
Är maj fortfarande sista månad för LN-RKP eller ha SAS kommit på hur man kan förlänga livet på den?
 

NTA

Medlem
Vet inte varför. Men lyckas pricka in LN-RKP varje gång jag ska flyga SAS.... Lär ha något slags rekord på antal flighter med den fula ankungen senaste året. Senast i helgen från PEK.

Man får trösta sig med lite poäng... Men den är hemsk.

Nu blir det nog inte fler flighter med SAS förens hon är borta, för lär då garanterat träffa på henne igen..
 

Hachans

Medlem
Vet inte varför. Men lyckas pricka in LN-RKP varje gång jag ska flyga SAS.... Lär ha något slags rekord på antal flighter med den fula ankungen senaste året. Senast i helgen från PEK.

Man får trösta sig med lite poäng... Men den är hemsk.

Nu blir det nog inte fler flighter med SAS förens hon är borta, för lär då garanterat träffa på henne igen..

Det måste vara tufft att låta ett flygplan diktera vad som är bäst för dig att flyga!
 

Samosaguas

Medlem
Mina föräldrar ska åka med SK909 idag den 20 mars. Ser att LN-RKP just nu flyger från EWR till CPH. Stor risk att den åker tillbaka över Atlanten som SK909? Står fortfarande A330 i SAS-appen.
 

Hachans

Medlem
Hela detta forum är dedikerat för folk som gillar och söker upplevelser kring resor/flygning. Att undvika LN-RKP är samma sak som att välja ett fräscht hotell före ett motel för samma pris.

Javisst är det så.

Men samtidigt så är det ett fantastiskt gnäll kring detta flygplan. Och är det så lite som skiljer mellan flygbolagen att det kommer ner till vilket flygplan som råkar flyga att man lika gärna kan ta ett annat flygbolag så varför inte bara flyga med det andra bolaget?

För många andra är det helt andra faktorer som spelar in såsom tidtabell, möjligheten att flyga utan byte, flygbolag som har personal med rimliga arbetsvillkor som har större betydelse.
 
Toppen