Senaste nytt

Betald uppgradering till Premium Economy och poängintjäning till EuroBonus

JacobGBG

Medlem
Ska flyga LH till Asien och försöker beräkna om det är värt att uppgradera till Premium Economy, poängintjäningen tas på EB.

Har redan Class H (100% intjäning) så frågan blir i vilken fare bucket upgrade till Premium economy hamnar i. De 3 möjliga är E/G (150%) och N (100%). Om upgrade hamnar i E/G så är det ju värt det men tveksamt om den går till N.

Någon som har insikt i detta?
 

Canadien

Medlem
Gissar på N-klass.
Uppgraderar man till business blir det P som också bara ger 100% så där är det riktigt risigt om man från början har en E-klass t ex.
 
Blev i förra veckan erbjuden att köpa en uppgradering från E till C för 350 EUR vid incheckningen i Delhi på en nattflygning till MUC med A350, vilket jag nappade på. Klart nöjd med businessprodukten och sov gott på den förlängda flighten då Pakistans luftrum fortfarande inte var tillgängligt. Något besviken dock när EuroBonus poängen trillade in då det visade sig vara samma antal som för utresan i Premium Economy.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Canadien

Medlem
Blev i förra veckan erbjuden att köpa en uppgradering från E till C för 350 EUR vid incheckningen i Delhi på en nattflygning till MUC med A350, vilket jag nappade på. Klart nöjd med businessprodukten och sov gott på den förlängda flighten då Pakistans luftrum fortfarande inte var tillgängligt. Något besviken dock när EuroBonus poängen trillade in då det visade sig vara samma antal som för utresan i Premium Economy.
Ja E-klass ger ju redan 150% av flugna Miles som poäng så business behöver ju inte ge mer. Dessutom så brukar gateuppgraderingar bara vara så kallade comfort upgrades, d v s ursprungsbiljetten ställs inte om till ny klass utan man reser på sin ursprungliga biljett men i en högre ombordklass.
 

squeezen

Medlem
Blev i förra veckan erbjuden att köpa en uppgradering från E till C för 350 EUR vid incheckningen i Delhi på en nattflygning till MUC med A350, vilket jag nappade på. Klart nöjd med businessprodukten och sov gott på den förlängda flighten då Pakistans luftrum fortfarande inte var tillgängligt. Något besviken dock när EuroBonus poängen trillade in då det visade sig vara samma antal som för utresan i Premium Economy.
Ja E-klass ger ju redan 150% av flugna Miles som poäng så business behöver ju inte ge mer. Dessutom så brukar gateuppgraderingar bara vara så kallade comfort upgrades, d v s ursprungsbiljetten ställs inte om till ny klass utan man reser på sin ursprungliga biljett men i en högre ombordklass.

Exakt, gjort precis det med LH från just Delhi ett par gånger och det stämmer som @Canadien säger. Ingen reticketing sker i ny klass så bara kabinklassen ändras, inte nån bokn klass.
 
Toppen