Senaste nytt

Lufthansa eller Air Canada till Vancouver

ulagun

Medlem
Planerar resa till Vancouver i höst när NHL drar igång.
Blir Amex 241 helst business men även premium economy kan vi tänka oss.
Vilket är bästa alternativet ?
Lufthansa vet vi sedan tidigare vad som väntar oss. Aldrig flugit AC men läst flera dåliga recensioner, dock främst rörande economy och premium
Följdfråga
Tänkt oss besöka även Calgary och Edmonton. Tips hur ta sig runt boende och vad göra tar vi gärna emot. Vad jag läst mig till är Calgary intressant men Edmonton motsatsen.
Stämmer det?
 

Xpressen

Medlem
Planerar resa till Vancouver i höst när NHL drar igång.
Blir Amex 241 helst business men även premium economy kan vi tänka oss.
Vilket är bästa alternativet ?
Lufthansa vet vi sedan tidigare vad som väntar oss. Aldrig flugit AC men läst flera dåliga recensioner, dock främst rörande economy och premium
Följdfråga
Tänkt oss besöka även Calgary och Edmonton. Tips hur ta sig runt boende och vad göra tar vi gärna emot. Vad jag läst mig till är Calgary intressant men Edmonton motsatsen.
Stämmer det?

Det är väl inte möjligt att boka PE med 2-4-1?
 

Mr Basic

Medlem
Flög business med Air Canada B77W och gillar inte alls deras konfig (när man är 2 som reser). Nu var det en ren ”sov-flight” så inte hela världen. Minns att bemötandet var bra där CC gick runt och presenterade sig samt tog frukostbeställning. Kan tyvärr inte jämföra med Lufthansa då jag inte flugit deras long haul business (än).
 

pswe

Medlem
Planerar resa till Vancouver i höst när NHL drar igång.
Blir Amex 241 helst business men även premium economy kan vi tänka oss.
Vilket är bästa alternativet ?
Lufthansa vet vi sedan tidigare vad som väntar oss. Aldrig flugit AC men läst flera dåliga recensioner, dock främst rörande economy och premium
Följdfråga
Tänkt oss besöka även Calgary och Edmonton. Tips hur ta sig runt boende och vad göra tar vi gärna emot. Vad jag läst mig till är Calgary intressant men Edmonton motsatsen.
Stämmer det?
Blir det Business hade jag valt Lufthansa alla dagar i veckan. Tycker de får till en lyxigare känsla i allt från kundbemötande till mat, amenity kit och intryck av kabinen. Beroende på maskin kan configurationen variera men tycker Air Canadas upplägg är svagt om man är två som reser.
 

mha321

Medlem
Air Canada har mycket bra service och bättre stolar än Lufthansa enligt mitt tycke. Bättre kuddar, täcke, madrass.



Blir det Business hade jag valt Lufthansa alla dagar i veckan. Tycker de får till en lyxigare känsla i allt från kundbemötande till mat, amenity kit och intryck av kabinen. Beroende på maskin kan configurationen variera men tycker Air Canadas upplägg är svagt om man är två som reser.

Det är kul med folk som tycker olika!

Jag håller med @ELOS - i business tar jag air Canada alla dagar i veckan om det står mellan de två. Bättre stol, mycket bättre privacy, och de turer jag har så har maten definitivt varit snäppet över. Servicen har oftast varit bättre på ac, men en gång har jag haft ett bottennapp som var klart sämre än lh.

Enda möjliga undantaget är gamla 767an med väldigt sliten kabin. Å andra sidan gillar jag de stolarna. Men de är väldigt slitna nu.

Dock - jag har flugit dem ensam. Det kan säkerligen vara annorlunda när man flyger två.
 

Sealord

Medlem
Jag reste till Kanada med Lufthansa och tillbaka med Air Canada i premium economy för ett litet tag sedan. I just den kabinen tycker jag att Lufthansa slår Air Canada alla gånger. Stolarna är skönare i Lufthansa, du får en bättre necessär och maten smakar bättre.
 
Toppen