Senaste nytt

Mobilt bredband i Mexico

Joshua

Medlem
Skall spendera 14 dagar i Mexico/playa del Carmen i semestersyfte.

Många kan tycka att stänga av allt vad som heter "www" uppkoppling och slappna av men själv blir jag lugnare om jag skummar av lite jobbmail samt möjligheten att småsurfa lite.

Så frågan är då uppkoppling via hotellet är löjligt dyrt samt endast tillgängligt i gemensamma utrymmen, mobilt bredband (dvs SIM-kort) någon som har erfarenhet av dessa samt kostnad? (Tanken är att stoppa in det i en IPad och dela ut anslutningen)
 

JensE

Medlem
Du kan hyra en pocket wifi från TEP för strax under 76 pund för 2 veckor till Mexico eller 85 pund för "unlimited".
Till denna kan du koppla upp 5 samtidiga enheter.

Dom skickar den hem till dig via posten och sen slänger du den bara på brevlådan när du är klar.

Vet inte om dom är bäst eller billigast men är i alla fall ett alternativ. Själv provade jag TEP i London under en helg och det fungerade klockrent förutom att det extra beställa batteriet inte kom med.
Om du använder promokoden ConnectedTravels så får du 15% rabatt vid första hyrtillället.

Travel Abroad without Data Roaming | International Mobile WiFi Internet Connectivity| Tep Wireless
 
Last edited:

Janne V

Medlem
Ping på denna tråden. Vad är bästa tipsen för mobil uppkoppling på plats i Mexico numera?
Och vad är rimliga kostnader för sim-kort med surfpaket på plats?
 

Shoreline

Medlem
Ping på denna tråden. Vad är bästa tipsen för mobil uppkoppling på plats i Mexico numera?
Och vad är rimliga kostnader för sim-kort med surfpaket på plats?
Jag betalade $79 MXN för ett simkort och $150 MXN för 3 GB surf i vintras, i en Telcelbutik i CDMX. Knappt 110 SEK alltså.
 
Toppen