Senaste nytt

Frågor om att resa Thai Airways från Arlanda

Sedan i början hösten 2018 har det varit en 772 på TG962/963, du skall nog läsa BC lite noggrannare.
Jag köpte min biljett med TG963 18/11 (avresa 18/3) och då var det helt klart en 777/300 eftersom jag valde säten direkt. De säger att de bytt tillfälligt pga ett skadat plan men det verkar inte vara fallet. Mer troligt är nog att de antar att det är mest vanliga charterturister som åker direkt till phuket och då tänker de kanske att de inte märker ngn skillnad på business stolarna. Finnair körde ett gammalt plant på direktlinjen till Krabi men då tog de iaf endast 12-13000 för business stolen och då kunde man ha överseende med det. Thai gör ingen prisskillnad.
 

bankb

Medlem
Sedan i början hösten 2018 har det varit en 772 på TG962/963, du skall nog läsa BC lite noggrannare.

Är ju en och annan TG962 som flygs med en 77W, även om de på 952 flyger mer frekvent med 77W. Håller hoppet uppe om att de för ett byte av modell innan avresa på fredag :)
 

Hachans

Medlem
Något som inte handlar om en stol.

Jag bokade panikbonusresa till Auckland med Thai hela vägen från Stockholm. Jag snabbade mig för att hade en voucher som det brann mycket om så hann inte göra så mycket research och råkade boka ett flyg till BKK via HKT (TG963). Är det flygplansbyte i HKT och måste man gå av? Eller hänger man kvar ombord innan flyget går vidare?
 

henke12

Medlem
Något som inte handlar om en stol.

Jag bokade panikbonusresa till Auckland med Thai hela vägen från Stockholm. Jag snabbade mig för att hade en voucher som det brann mycket om så hann inte göra så mycket research och råkade boka ett flyg till BKK via HKT (TG963). Är det flygplansbyte i HKT och måste man gå av? Eller hänger man kvar ombord innan flyget går vidare?

Åkte den 2016,
Som jag minns det fick man kliva av, säkerhetskontroll, en trevlig lounge med goda mackor och Singha.
Sen kliva på samma flygplan igen och samma stol. Men ingen Singha ombord :(
 

Delayed

Medlem
Måste säga att jag aldrig under mina flyg stött på något lika fantastiskt och vänligt. Även efter att vi vänligt förklarat att det hela var okej. Stort tack till den charmigaste crew jag stött på!
Sen kommentar men jag hoppas att du ger "formell" feedback till Thai på detta. Det är så lätt att man bara hör av sig när man är (riktigt) sur men jag försöker även göra det när jag är (riktigt) nöjd. Vill tro att det gör någon glad och uppmuntrar till liknande gott arbete i framtiden. Jag kanske är naiv och det aldrig når fram men då har i alla fall jag försökt.
 
Hej, Jag skrev till Thai Airways och framförde mitt klagomål då Premium Economy i en 777-200 inte är en Business biljett!
Svaret jag fick var något diffust. Jag tolkar detta som att en bokning i business kan beroende på omständigheter bli en premium economy biljett!
Kan säga jag bokade nästa resa med annat bolag detta är ju en skandal!

We would like to refer to your e-mail which was forwarded to our Customer Relations Department regarding your flight TG960 from Bangkok to Stockholm with THAI Airways International on February 6 ,2019.
We regret to learn of your disappointment with the aircraft operated for this flight that did not live up to your expectations, and that your flight should have been spoiled in this manner. We sincerely apologize for the discomfort and unpleasantness encountered.
May we take this opportunity to explain to you that, because of a number of aircraft types in our THAI's fleet being operated in rotation to various destinations worldwide, therefore, some actual seat characteristics may vary, to serve the diverse traffic demands of intercontinental, regional and domestic routes. We trust that we could rely on your kind understanding in case aircraft rotation is required resulting from an unforeseen technical problem and/or any operational reasons, then aircraft type is subject to change at very short notice prior, so it is not always a guarantee. The information relating to the Conditions of Contract and carriage can be viewed and is stated as part of the airline Conditions of Carriage which states it is a non-liability to the airline. Therefore, we regret to disappoint you that are unable to consider a compensation to you as wished.
We thank you for flying THAI, and look forward to having the opportunity to be of service to you again in future. Until then, we send you our best wishes.
 

palmen

Moderator
Hej, Jag skrev till Thai Airways och framförde mitt klagomål då Premium Economy i en 777-200 inte är en Business biljett!
Svaret jag fick var något diffust. Jag tolkar detta som att en bokning i business kan beroende på omständigheter bli en premium economy biljett!
Kan säga jag bokade nästa resa med annat bolag detta är ju en skandal!
Nu förstår jag inte, du har bokat Business, men de satte dig i en Premium Economy kabin på en 777-200 istället?
Om så är fallet så har du rätt till ersättning enligt 261/2004 där du ska titta på de delar som rör nedgradering.

Om det nu är så att du själv tycker att den business produkt du fick mer är att likställa med premium economy så har du dock inte rätt till ersättning för nedgradering enligt 261/2004.
 

apknug

Medlem
Hej, Jag skrev till Thai Airways och framförde mitt klagomål då Premium Economy i en 777-200 inte är en Business biljett!
Svaret jag fick var något diffust. Jag tolkar detta som att en bokning i business kan beroende på omständigheter bli en premium economy biljett!
Kan säga jag bokade nästa resa med annat bolag detta är ju en skandal!

We would like to refer to your e-mail which was forwarded to our Customer Relations Department regarding your flight TG960 from Bangkok to Stockholm with THAI Airways International on February 6 ,2019.
We regret to learn of your disappointment with the aircraft operated for this flight that did not live up to your expectations, and that your flight should have been spoiled in this manner. We sincerely apologize for the discomfort and unpleasantness encountered.
May we take this opportunity to explain to you that, because of a number of aircraft types in our THAI's fleet being operated in rotation to various destinations worldwide, therefore, some actual seat characteristics may vary, to serve the diverse traffic demands of intercontinental, regional and domestic routes. We trust that we could rely on your kind understanding in case aircraft rotation is required resulting from an unforeseen technical problem and/or any operational reasons, then aircraft type is subject to change at very short notice prior, so it is not always a guarantee. The information relating to the Conditions of Contract and carriage can be viewed and is stated as part of the airline Conditions of Carriage which states it is a non-liability to the airline. Therefore, we regret to disappoint you that are unable to consider a compensation to you as wished.
We thank you for flying THAI, and look forward to having the opportunity to be of service to you again in future. Until then, we send you our best wishes.



Nu förstår jag inte, du har bokat Business, men de satte dig i en Premium Economy kabin på en 777-200 istället?
Om så är fallet så har du rätt till ersättning enligt 261/2004 där du ska titta på de delar som rör nedgradering.

Om det nu är så att du själv tycker att den business produkt du fick mer är att likställa med premium economy så har du dock inte rätt till ersättning för nedgradering enligt 261/2004.

Intressant, 777-200 har två cabinklasser. Hade du bokat Premium Eco o fick sitta i Royal Silk? Business med angel flat seat? Hade de delat upp service nivån i främre cabinen? Så att de som bokat PE fick ekonomi käk eller fick alla business service?
 
Toppen