Senaste nytt

Tips på bra hotell i Dubai

Bryant

Medlem
Tack Agehall! Vi är dock ute efter en "budget" semester och nu kan vi bo på Radisson Media city för dryga 5000 istället för 19000 på Hilton :).
 

Stefan62

Medlem
Agehall:
1. Det Sheraton Du rekommenderar ovan - är det långt ifrån allt annat eller "centralt" med gång-avstånd? (Om det nu finns något direkt centrum.)
2. Är det ok att åka runt jul och nyår väder-mässigt?
 

agehall

Medlem
Nja, jag skulle inte säga att det är direkt gångavstånd. Det är lite som USA i den bemärkelsen, man behöver en bil för att ta sig runt på ett vettigt sätt. Men det är inte speciellt långt till Dubai Mall och Burj Kahlifa, som jag nog anser är centrum. Dock tror jag att de själva anser att Deira Creek är centrum på riktigt, men det är detaljer.

Four Points by Sheraton Sheik Zaid Road ligger dock väldigt nära tunnelbanan, så du kan med enkelhet ta dig dit du vill med den. Om det inte finns någon station precis vid din destination kan du ta tunnelbanan till någon station i närheten och taxi sista biten. Eller så tar du bara taxi direkt. Det är som sagt inte speciellt dyrt.

Jul och nyår borde vara perfekt imho. Skulle tippa på att du får temperaturer mellan 15-30C då. På kvällen kan det kännas svalt, men på dagarna är det behagligt.
 

Appfly

Medlem
Kollade på :Radisson Blu Resort, Sharjah-United Arab Emirates

Men jag tror inte det blir det hotellet, för en öl vill jag nog ha i värmen...
Hotellmeddelanden
NO ALCOHOL IS SERVED IN THE PROPERTY. THE UNITED ARAB EMIRATES IS COMPRISED OF 7 DIFFERENT EMIRATES AND EACH HAS THE POWER TO ENACT ITS OWN LAWS. SHARJAH THEREFORE HAS CHOSEN TO ADOPT A POLICY OF NOT SERVING ALCOHOL TO THE PUBLIC.

Stämmer, vi gjorde misstaget att bo i Sharjah för 10 år sedan och de har hårdare alkoholregler än i Dubai, så där serverades det ingen alkohol. Nu var det inget problem men lite trist kan det vara att inte kunna få ett glas vin eller en öl...
 

maba

Medlem
Det blir 3 nätter på Radisson Media City därefter är vi de tre sista nätterna på Sofitel vid beachen...

Kan meddela att ni kommer att stortrivas på Sofitel Jumeira Beach, speciellt om ni har fixat ett blått litet plastkort som det står Platinum på. Då kommer ni att bli uppgraderade till deras Junior svit med club lounge acess samt en massa okänt folk som kommer och knackar på dörren två gånger om dagen med leveranser av godsaker :).

Området är väldigt trevligt med hotell, matställen och affärer, passar perfekt för trevliga kvällsaktiviteter.
 

Bryant

Medlem
Kan meddela att ni kommer att stortrivas på Sofitel Jumeira Beach, speciellt om ni har fixat ett blått litet plastkort som det står Platinum på. Då kommer ni att bli uppgraderade till deras Junior svit med club lounge acess samt en massa okänt folk som kommer och knackar på dörren två gånger om dagen med leveranser av godsaker :).

Området är väldigt trevligt med hotell, matställen och affärer, passar perfekt för trevliga kvällsaktiviteter.

Platinum finns i plånboken :)
 
Toppen