Senaste nytt

Lite generella frågor om Eurobonus

Hej, läser forumet dagligen numera men har några frågor (kanske missat något).

1. Hur ofta känner ni att ni måste kämpa/påminna för att få era poäng? Funderar på om jag ska lägga energin på ett excel-ark där jag skriver upp allt eller om det är onödigt.

2. Det står på SAS att det tar upp till 8 veckor att få poäng, känner ni att det brukar ta lång tid generellt? (Kört övernattning på Scandic, köpt lite produkter på Rituals och fick värdering Bjurfors allt under senaste veckorna men inga poäng än).

3. När man drar sitt Eurobonus member card i kassan innan man betalar på ett ställe som ger poäng, får man nån bekräftselse att ens eurobonuskonto registrerats? Provade på Rituals men det stod bara "Kortet stöds inte" eller liknande så jag vet inte om det funkade. Drog alltså member-kortet först och sen mitt SAS Amex för att betala.

4. Efterreggade en resa med Star Alliance, ser i eurobonus-eventsen att jag fått 2850 baspoäng för detta men min nivå är fortfarande bara 1000p pga månatliga SAS MC-poängen man får. Är det nått fel eller uppdateras basnivån inte så snabbt?

Tack!
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Hur ofta känner ni att ni måste kämpa/påminna för att få era poäng? Funderar på om jag ska lägga energin på ett excel-ark där jag skriver upp allt eller om det är onödigt.

Flygresor - i princip aldrig. Har senast året behövt retroregga 2 flighter - detta på cirka 120 flighter.
Onlineshopping - Där är det väldigt mycket sämre. Se denna tråden: SAS Webshopping | Sida 15 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor Jag har ett excelark jag följer upp med för varenda köp. Just nu ser 2019s resultat ut såhär:

Skärmavbild 2019-03-04 kl. 11.45.34.png


Med andra ord så går det inte superbra ;)

Det står på SAS att det tar upp till 8 veckor att få poäng, känner ni att det brukar ta lång tid generellt? (Kört övernattning på Scandic, köpt lite produkter på Rituals och fick värdering Bjurfors allt under senaste veckorna men inga poäng än).

Det skiljer verkligen på partner och partner. Därav att jag håller koll på vilka poäng som ska komma in, och på dagen 8 veckor senare så mailar jag, ifall poängen inte är innan ännu. Det kräver inte så mycket merjobb med ett excelark, då det har blivit rutin för mig.

När man drar sitt Eurobonus member card i kassan innan man betalar på ett ställe som ger poäng, får man nån bekräftselse att ens eurobonuskonto registrerats? Provade på Rituals men det stod bara "Kortet stöds inte" eller liknande så jag vet inte om det funkade. Drog alltså member-kortet först och sen mitt SAS Amex för att betala.

Nej, men ibland står det på kvittot.
Jag sparar alltid kvitto (digital kopia) och efterrgistrerar ifall poängen inte kommer in.

Efterreggade en resa med Star Alliance, ser i eurobonus-eventsen att jag fått 2850 baspoäng för detta men min nivå är fortfarande bara 1000p pga månatliga SAS MC-poängen man får. Är det nått fel eller uppdateras basnivån inte så snabbt?

Inte säker på att jag har 100% med här - men baspoängsnivå ska uppdateras samtidigt som aktivitetslistan uppdateras. Annars skulle jag höra av mig till SAS.
 

robertkniv

Medlem
4. Efterreggade en resa med Star Alliance, ser i eurobonus-eventsen att jag fått 2850 baspoäng för detta men min nivå är fortfarande bara 1000p pga månatliga SAS MC-poängen man får. Är det nått fel eller uppdateras basnivån inte så snabbt?

Låter som en ren bug, OM det nu är så fallet är...
Statusnivån ska uppdateras samtidigt som aktivitetshistoriken, annars är det konstigt.
 
Toppen