Senaste nytt

Loungerenoveringar i Helsingfors

AABack2ARN

Medlem
Vet inte om detta diskuterats i någon annan tråd redan.

I somras byggde Finnair om loungen i Schengen-området. Nu är det dags för de i Non-schengenområdet. De ska vara stängda från och med början av oktober 2018 till maj 2019. Först ut är premiumloungen som ska vara stängd tom januari 2019 och därefter stänger vanliga Finnair-loungen.

https://www.finnair.com/se/se/information-services/at-the-airport/lounges
Lounge access - over 600 lounges , multi destination flights

Enligt inlägg på Flyertalk är det nu hysteriskt trångt inför Asien-rusningen och folk nekas tillgång dessa tider men ok under stora delar av övriga dagen. Bastun och duscharna är stängda. BA-resenärer hänvisas till almost@home-loungen.

Allt porslin ska enligt samma tråd vara ersatt med engångsmaterial och utbudet nedgraderat :(

Förhoppningsvis blir det dock bra när det är klart!
 

AABack2ARN

Medlem
Mmm. Men beroende på tidpunkt så är det visst rena bastun i loungen på grund av allt folk. Så om du näckar lite snyggt och besvarar alla tilltal med "sauna" kanske du kan få en del av loungen för dig själv... Och därefter får du väl be om ett extra värmeelement i cellen ;)

Har också några timmar där om några veckor och såg fram mot ett besök där, men nu känns det inte lika lockande :(
 

palmen

Moderator
Mmm. Men beroende på tidpunkt så är det visst rena bastun i loungen på grund av allt folk. Så om du näckar lite snyggt och besvarar alla tilltal med "sauna" kanske du kan få en del av loungen för dig själv... Och därefter får du väl be om ett extra värmeelement i cellen ;)

Har också några timmar där om några veckor och såg fram mot ett besök där, men nu känns det inte lika lockande :(
Jag har mitt besök sent på kvällen huvudsaken var ju lounge runda på T3 i London och sen kombinera med 2,5h i Helsingfors med bastu. Får se om det finns någon tidigare flight hem man kanske kan få åka med istället.
 

gusten

Medlem
Någon som vet hur det ser ut med non-Schengen loungerna just nu? Har en 5 1/2 timmes stopover på väg till Singapore (AY131) om 2v. Har fixat upgrade till business med voucher.
Är Platinum men saknade 2 legs under 2018 så inte helt säker på att de låter mig behålla den...
 

palmen

Moderator

FFlash

Medlem
Någon som vet hur det ser ut med non-Schengen loungerna just nu? Har en 5 1/2 timmes stopover på väg till Singapore (AY131) om 2v. Har fixat upgrade till business med voucher.
Är Platinum men saknade 2 legs under 2018 så inte helt säker på att de låter mig behålla den...

Premium sektionen är stängd till slutet av Mars och business delen är hopplös. Jag är ganska low-key så att om jag säger hopplös så är den verkligen hopplös. 5,5 timmar.....ouch! Gå till stan.

Mycket troligt om du ringer dem och försöker övertala dem angående 2 saknade legs så har du chansen de godviljar dig plat, särskilt om du är frequent medlem från tidigare. Absolut värt ett försök iaf
 

FFlash

Medlem
Edit ovan.
Businessloungen kör plastvaror då köket är stängt under renoveringen. De har plan dock att öppna köket tidigare 6.3. om jag minns rätt, så kanske loungen lyfter från hopplös till acceptabel
 

palmen

Moderator
Edit ovan.
Businessloungen kör plastvaror då köket är stängt under renoveringen. De har plan dock att öppna köket tidigare 6.3. om jag minns rätt, så kanske loungen lyfter från hopplös till acceptabel
5 mars enligt Finnairs sida, då ska det bli varm mat igen och ut med plast-artiklarna.
 

gusten

Medlem
Suck... ja 5.5 t med plastvaror och halvtaskig service i H fors är inte vad man drömmer om. Åker kanske in till stan faktiskt.
Tack för feedback. Återkommer i ämnet då jag varit på plats.
 
Toppen