Senaste nytt

Frågor om att resa Thai Airways från Arlanda

Malu

Medlem
Nu har HS-TJV lyft från Bangkok som TG 960. Tyvärr är det en 777-200ER som befarat. Ser även när jag kollar expert flyer att planet på onsdag också är utbytt. Det verkar som man satt i system att ändra till mindre äldre plan när bokningsläget är lågt. Jag hade bättre accepterat om dom satte in sina nyare mindre plan typ 787 som har en likvärdig inredning.
För din del behöver du nog inte vara orolig eftersom på fredagens plan är det mycket bokat.

Såg precis HS-TJV också. Trist. Jag tror det är någon 777-300 som är ur trafik också så att de varvar in -200. Vi får se hur det blir p fredag...
 

Brandten

Medlem
För din del behöver du nog inte vara orolig eftersom på fredagens plan är det mycket bokat.

Det där ska jag kolla upp. Tack för tipset. Flyger ut en söndag som bokat just nu, men om det är mindre chans för byte till -200 på tex fredagar och/eller lördagar så kanske vi får boka om.
 

Malu

Medlem
Byte från 300 till 200 har skett fyra gånger i år så här långt - lördag 2FEB, onsdag 6FEB, torsdag 7FEB samt nu imorgon måndag 11FEB. Svårt att se ett mönster... Bokningsläge spelar säkert in - och så har det varit kinesiskt nyår och kanske extra tryck kring det på andra håll än till Stockholm.
 

HansO

Medlem
Byte från 300 till 200 har skett fyra gånger i år så här långt - lördag 2FEB, onsdag 6FEB, torsdag 7FEB samt nu imorgon måndag 11FEB. Svårt att se ett mönster... Bokningsläge spelar säkert in - och så har det varit kinesiskt nyår och kanske extra tryck kring det på andra håll än till Stockholm.

Även nu på onsdag 13 feb har dom bytt till en -200 enligt expertflyer och om man tittar på seatingen så syns det tydligt. Tråkig utveckling.
Har man tillgång till expertflyer och kollar bokningsläget kan man tydligt se när det är risk för byte.
 
Har mailat Thai Airways Sverige och ROP i Bangkok varför man flyger med gamla B777-200ER.

Förväntar mig som vanligt ett ”nonsens svar”.

Kommer att posta svaret/svaren här om nu jag får svar.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Hej

Flög hem från BKK med TG 960 den 6 feb kl 0130 och då bytte dom plötsligt till en 777 200 med hänvisning till ett maskinfel och passagerarnas säkerhet jojo.
Många upprörda kineser ombord som klagade på bytet från 300 till 200. och jag påtalade att detta är business economy och inte business men personalen försökte göra allt i serviceväg för att kompensera. hälla upp fulla vinglas med mera. Har klagat till Thai får se vad som händer
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Lauda 777

Medlem
Thai är ju ökända för plötsliga Equipment Change, vi har bara varit förskonade i Stockholm. Vem vet, rätt var det är dyker det kanske upp en A380? :D:cool:
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Svar fran Thai Air Sverige.

"
Hej,


För 2 veckor sedan så körde en De-icing maskinen på vår vinge på Arlanda.

Vi väntar nu på reservdelar från Boeing och denna är nu ur trafik.

Vi har då en 777:300 mindre och därför så har vi en 777:200 istället.

Vi turas om med andra städer som också har 777:300 så ca varannan dag har vi nu en 777:200."
 

Alf

Medlem
Då är det ju Swedavia som är boven till allt lidande för våra Thailandresenärer. Då blir det nog himla svårt att få Thai att ge någon kompensation för en dålig business kabin.
 
Toppen