Senaste nytt

Finns det något sätt att tjäna miles på en bonusbiljett?

squeezen

Medlem
jag har haft följande situation, bokad poängbiljett, missad connection med ombokning som följd, två flygningar, den ena bokad i revenue kategori den andra i award kategori så om det finns poängplatser tillgängliga bokar de säkert om till den. Med andra ord kan du hamnat i I även om det låter osannolikt.
Så tänker jag också. Och vet att det är, enligt logikens alla regler. Dvs boka om till samma klass om möjligt annars ”boka upp”.
Det som gör mig confused är att det stod C där SAS hade I. Men är väl bara att släpps. Trots det står C ligger väl nån mappning bakom som säger det var award
 
Hur är det med en accepterad Plusgrade (för Eurobonuspoäng eller cash) på en SAS Eurobonus award, ger en sådan poäng? Jag inbillar mig att jag har läst det någonstans, men det kan väl inte stämma?
 

igelkotten

Medlem
Hur är det med en accepterad Plusgrade (för Eurobonuspoäng eller cash) på en SAS Eurobonus award, ger en sådan poäng? Jag inbillar mig att jag har läst det någonstans, men det kan väl inte stämma?

Plusgrade bokar väl om till ny bokningsklass? Dock vet jag inte om man kan använda Plusgrade på en bonusresa.
 

ekf

Medlem
Hur är det med en accepterad Plusgrade (för Eurobonuspoäng eller cash) på en SAS Eurobonus award, ger en sådan poäng? Jag inbillar mig att jag har läst det någonstans, men det kan väl inte stämma?

Plusgrade bokar väl om till ny bokningsklass? Dock vet jag inte om man kan använda Plusgrade på en bonusresa.

Jag plusgrade-uppgraderade en bonusresa och fick poäng häromåret. Reglerna har dock aldrig tillåtit det och numera har de även justerat ”tekniken” så att man inte får poäng.
 

Glenn E

Medlem
Jag hade en bonusresa förra året som gick Göteborg - Frankfurt - München - Beijing - Shanghai med Lufthansa och sista sträckan med Air China.
Pga strejk i Frankfurt blev Göteborg - Frankfurt - München inställt.
Jag fick reda på detta sent på kvällen dagen innan.
Kaos hos Lufthansa förstås och SAS hade stängt.
Då ringde jag SAS i USA och ville bli bokad på Göteborg - München direkt med Lufthansa.
Detta flyg har codeshare med SAS så agenten bokade snabbt en fullpris C på denna och för det flyget fick jag 2000 poäng
 

henrik l

Medlem
Detta är inget sätt, men det verkar finnas en bugg i British Airways system. Det har hänt vid ett par tillfällen att jag har fått poäng när jag har flugit med BA på en awardbiljett från American Airlines. Men då har den bokningen legat inne på min sida på BA.
 
Det förvånar mig lite att ingen här har tagit fram ett verktyg som listar vilka flighter som med störst sannolikhet ger dig en försenad/inställd flight. Så att man kan ”game:a” även det ;)
 
Toppen