Senaste nytt

Easyjet startar Arlanda-Berlin Tegel

Funderar på att testa i Mars då jag bara ska åka med en liten ryggsäck.

Kostar under 600 SEK T/R mot SAS som tar ca 1.500 SEK och har betydligt sämre tider för mig.

Funkar det okej med EasyJet? Någon som testat? :)
 

Johan010

Medlem
Har också bokat så vi kommer iväg tors-lör på sportlovet. Har aldrig åkt med easyjet förut. Ställer samma fråga, funkat allt bra med dom? Åker premiärfligten från arn
 

Agö

Medlem
Länge sen jag flög EasyJet men det är väl snäppet bättre än Ryanair i vart fall, de har ju oftast flugit på huvudflygplatser. 600 SEK T/R vs. 1500 SEK med SAS - kör EasyJet.
 
Jag har aldrig haft några problem med easyJet och jag tycker de är bättre, men också dyrare, än Ryanair. Gillar i synnerhet att de inte har maxvikt på handbagage. Lite kuriosa, numera har easyJet en svensk VD.
 

Plus

Medlem
Satsningen verkar lyckad.
Från 28 Oktober sätter Easyjet in ytterligare en avgång. Denna tur går dock till och från Schönefeld.
I övrigt är det ungefär samma tider som kvällsturen till Tegel.
Undrar om det inte hade varit bättre med en dagstur istället för två avgångar samtidigt?
 

NyfikenGrau

Medlem
Easyjets relativt stora satsning på linjer Berlin-Skandinavien som både går på mycket bättre tider och till mycket lägre priser än SAS, håller slutligen på att få mig att överge statuskort helt. Har bara upprätthållit Aegean Gold senaste året för att åtminstone ha något, men sedan Air Berlin gick i graven har iaf jag märkt av prisökningar hos SAS som vida överstiger de eventuella fördelar man har som *G. Gratis väska borta i Go Light, loungen på ARN T4 är så dålig att jag trots guldkort låter bli att gå upp, fasttrack ARN är bara för EBG och kan ändå fås med Plus-biljett.

Som läget är nu blir det helt och hållet Easyjet i fortsättningen för mig - den ansenliga summa jag sparar in på det valet (istf SAS Plus för att bibehålla status även som sällanflygare) kommer istället läggas på hyrbilar genom Eurobonus.

I synnerhet Easyjets lunchflyg till/från GOT är otroligt smidigt och prisvärt om man ska vart som helst på vischan i Sydsverige och har hyrbil. ARN har också bra priser men där är skillnaden mot SAS inte lika stor. Dock är tiderna mycket bättre även till/från ARN om man utgår från Berlin.
 

FrontX

Medlem
Läste att de tar emot max 70 kabinväskor i kabinen, resterande lastas. Någon som fått sin kabinväska lastad?. Menar, alla har väl någon form av väska med sig ombord, och om planet då är fullsatt med 180 pers så måste det väl bli ett jäkla meck att behöva skicka ner 40 väskor till till lastkillarna
 

SvartMjolk

Medlem
Läste att de tar emot max 70 kabinväskor i kabinen, resterande lastas. Någon som fått sin kabinväska lastad?. Menar, alla har väl någon form av väska med sig ombord, och om planet då är fullsatt med 180 pers så måste det väl bli ett jäkla meck att behöva skicka ner 40 väskor till till lastkillarna

När jag flög med dem från Berlin till Göteborg så fick typ hälften av passagerarna lasta väskorna. Det var extremt oorganiserat och personer från rader längst bak fick själva gå fram till personalen vid ingången och byta sin väska mot en liten lapp. Värsta boardingen jag varit med om.

På ditresan var det inga som behövde göra det vad jag såg.
 

Nicedase

Medlem
Läste att de tar emot max 70 kabinväskor i kabinen, resterande lastas. Någon som fått sin kabinväska lastad?. Menar, alla har väl någon form av väska med sig ombord, och om planet då är fullsatt med 180 pers så måste det väl bli ett jäkla meck att behöva skicka ner 40 väskor till till lastkillarna


När jag flög med dem från Berlin till Göteborg så fick typ hälften av passagerarna lasta väskorna. Det var extremt oorganiserat och personer från rader längst bak fick själva gå fram till personalen vid ingången och byta sin väska mot en liten lapp. Värsta boardingen jag varit med om.

På ditresan var det inga som behövde göra det vad jag såg.

Har varit samma på norsken de senaste gångerna jag åkt till och från Berlin. Men detta lär väl vara en ganska vanlig företeelse på LCC-flyg...
 
Toppen