Senaste nytt

Vilket av följande lyxhotell i Osaka/Hakone/Tokyo rekommenderar ni?

toer00

Medlem
Kära BC - vänner.

Jag har lite beslutsångest och tänkte att ni ni skulle hjälpa mig tips/synpunkter omdömen mm som kan hjälpa mig bota denna ångest o_O.

Bakgrunden är jag och fru toer00 skall åka till Japan på semester, vi var där förra året och blev så pass förtjusta att vi känner att vi måste tillbaka igen... Sagt som gjort så bokade jag 2st businessbiljetter med SQ via Moskva och Singapore, ut Osaka (Kansai) hem Tokyo (Haneda).
På flyget där känner jag att vi optimerat så bra det går...?! Men hotellsidan har jag lite beslutsångest.

4 dagar i Osaka på antingen St Regis, Conrad eller Ritz Carlton
3 dagar i Hakone på Hyatt Regency
4 dagar i Tokyo antingen på antingen Palace, New Otani Executive House Zen eller The Capitol Hotel Tokyu)

Viktigt

- Centralt (bra) läge
- Topp service
- Clubfloor med tillhörande "executive lounge"
- Bra barer och restauranger i eller i närheten
- Rumsstorlek + 40 m2
- Relation pris/prestanda...:D
- Pris max 8 000 kr/natt

Kom gärna med tips, synpunkter, idéer plus naturligtvis egna erfarenheter...
Låt diskussionen flöda... :)
 

Taggen

Medlem
Kära BC - vänner.

Jag har lite beslutsångest och tänkte att ni ni skulle hjälpa mig tips/synpunkter omdömen mm som kan hjälpa mig bota denna ångest o_O.

Bakgrunden är jag och fru toer00 skall åka till Japan på semester, vi var där förra året och blev så pass förtjusta att vi känner att vi måste tillbaka igen... Sagt som gjort så bokade jag 2st businessbiljetter med SQ via Moskva och Singapore, ut Osaka (Kansai) hem Tokyo (Haneda).
På flyget där känner jag att vi optimerat så bra det går...?! Men hotellsidan har jag lite beslutsångest.

4 dagar i Osaka på antingen St Regis, Conrad eller Ritz Carlton
3 dagar i Hakone på Hyatt Regency
4 dagar i Tokyo antingen på antingen Palace, New Otani Executive House Zen eller The Capitol Hotel Tokyu)

Viktigt

- Centralt (bra) läge
- Topp service
- Clubfloor med tillhörande "executive lounge"
- Bra barer och restauranger i eller i närheten
- Rumsstorlek + 40 m2
- Relation pris/prestanda...:D
- Pris max 8 000 kr/natt

Kom gärna med tips, synpunkter, idéer plus naturligtvis egna erfarenheter...
Låt diskussionen flöda... :)
Förslag:
- Andaz Tokyo Toranomon Hills
- Grand Hyatt Tokyo
- Shangri-la Tokyo
- The Peninsula Tokyo
 

toer00

Medlem

toer00

Medlem
Ett sådant ställe som Aman jobbar inte med lounge. Hela stället är en lounge.

Visst jag är väl medveten om det... men är fortfarande inte beredd att betala 75 000 Kr för 4 n... Därav fanns inte Aman med... (tråkigt nog)
Men Capitol Hills - TOP verkar riktigt lockande och ett relativt fördelaktigt pris på deras club floor...
 
Toppen