Senaste nytt

När kommer de renoverade X2000-tågen?

perhall

Medlem
Åker ofta tåg och har försökt få klarhet i när de renoverade tågen är ute i trafik. "Det här projektet kommer inte att bli försenat" sas det från början, men det har det uppenbarligen blivit.

Är mycket nyfiken på de här nya tågen. Gillar verkligen komforten jämfört med många andra snabbtåg och hoppas de blir riktigt bra.

har frågat både lokförare och tågvärdar men får ingen riktig klarhet i detta....

Nån som vet mer?

Med vänlig hälsning
Per
 
Såg denna kommentar av en slump på SJs instagram
Fråga: De nya x2000 skulle ha varit i trafik nu men jag läste nånstans att de ska börja rulla i sommar varför dröjer det?

Svar: tjena! De kommer ut i trafik efter sommaren. Olika faktorer har påverkat dröjsmålet och händer ofta vid så stora projekt. Men nu är de på g! Mvh Anton på SJ
 

jonten

Medlem
Nya X 2000 - SJ

För övrigt läser jag följande:
"Den stolsdesign vi hittills landat i ska vi nu testa i 1 respektive 2 klass. Det är fyra stolar i vardera klass, som under januari och februari kommer att testas av resenärer ombord på ett X 2000."
Fan, 4 stolar i 1 klass, har ju gillat att de kör 3 nu. Så trängre för att tjäna mer slant.. Undrar om mitt årskort blir något billigare nu...
 
Toppen