Senaste nytt

Conrad Macau, värt ett besök?

Zwizz

Medlem
Hej allesamman,
Jag har ett par dagar ledigt innan hemresa från hong kong,är det värt ta sista natt på Conrad Macau och färja direkt till hkg int.Eller någon med andra förslag.
Tackar.
 

Magino

Medlem
Hej allesamman,
Jag har ett par dagar ledigt innan hemresa från hong kong,är det värt ta sista natt på Conrad Macau och färja direkt till hkg int.Eller någon med andra förslag.
Tackar.
Färgarn direkt från macau till flygplatsen är mycket smidig. När jag tog den var det ingen kö vid in-checkningen och cirka en person före oss i säkerhetskontrollen, de som ankommer med båten här egen in-checkning och egen säkerhetskontroll.
Har man varit och sett en hel del an HK och gillar Vegas stilen tycker jag absolut att Macau är värt ett besök. Finns ju även lite gamla portugisiska kvarter och en gammal fästning att vandra omkring i.
 

Ozz

Medlem
Hej allesamman,
Jag har ett par dagar ledigt innan hemresa från hong kong,är det värt ta sista natt på Conrad Macau och färja direkt till hkg int.Eller någon med andra förslag.
Tackar.
Lite risky nu på hösten att vara beroende av färjan...
När vi landande i Hongkong för några veckor sedan och tog en taxi direkt till färjehamnen fick vi reda på att alla avgångarna var inställda p.g.a. tyfonvarning. Så fort varningen överstiger 3 på skalan så går inte färjorna, när vi var där så var det en åtta på skalan. Så den gången var det bara att ta en vändande taxi till Conrad Hongkong och åka färjan morgon därpå. Men att vara beroende av färjan för att ta sig till flygplatsen hade nog inte jag utsatt mig för med tanke på ankommande höststormar.
 
Toppen