Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

megaman

Medlem
UME levererar igen. Blev bortföst av personalen vid gate för det var _bara_ rad 15 och bakåt som skulle in. DÄREFTER skulle barnfamiljer boardas. Sedan pöbeln i Plus och främre rader. Statuskort givetvis totalt ointressant. Otroligt oförskämda också. Verkligen en vilda-västern-flygplats som bara måste styras upp.
 

ante_77

Medlem
UME levererar igen. Blev bortföst av personalen vid gate för det var _bara_ rad 15 och bakåt som skulle in. DÄREFTER skulle barnfamiljer boardas. Sedan pöbeln i Plus och främre rader. Statuskorr gicetvis totalt ointressant. Otroligt oförskämda också. Verkligen en vilda-västern-flygplats som bara måste styras upp.

Som jag har skrivit tidigare i någon tråd.
Umeå flygplats är nog den sämsta flygplatsen på de flesta punkter.
Inte ens säkerhetskontrollen är vettig.

Hade en hejsanhopsan boarding på tisdag.
Helt värdelöst.

Dom har dock haft en del prioboarding tidigare, vilket inte fungerade så bra. Manuell överstyrning gjorde man försök på.
Frun kom fram och skulle scanna biljetten.
Innan hon han scanna den fick hon klart och tydligt besked om ”Det är PRIOBOARDING”.
Som tur var så var jag på sedvanligt dåligt humör och gav svaret ”Se på biljetten innan du yttrar dig, gubbe!”

Han blev åtminstone skamsen.
Vette fan om frun ser ut som någon lodis. Det är nog snarare jag som skulle kunna se ut som en lodis.

Skitflygplats med värdelös personal på alla platser.
Priobagage ska vi inte ens nämna.
 

TasselT

Medlem
Innan automaterna infördes i UME upplevde jag att det för det mesta var prio boarding, men numera verkar det - som flera påtalat - inte funka alls.
Bagagehantering vid ankomst har också havererat sedan den nya bagagelinan började användas. Innan dess kom bagaget väldigt snabbt, nu kan man få vänta upp mot halvtimmen (ibland mer) innan allt bagage kommit.:mad:

Kanske inte skulle skada om vi som gnäller på UME även påtalar den försämrade upplevelsen för flygplatsen? Maila info@umeaairport.se

/ TT
 

Daichan77

Medlem
Enligt mig en perfekt prioboarding vid Gate 16 på Landvetter igår. Jag personligen gillar den nya utformningen av gate 16 på GOT där de släpper på priority som får stå och vänta ett par minuter i en inhängnad innanför spärrarna. Priority kan sedan gå mot flyget innan de andra får gå genom de automatiska spärrarna. Med den här utformningen av gaten så blir det mindre stångandes med de som inte har prioritet.
 

Agö

Medlem
För döva eller folk som annars har svårt att ta in muntliga instruktioner kan detta pedagogiska system med färgkoder nu infört på Kastrup säkerligen hjälpa.

6a450211bd697c220a65693b6e25d846.jpg


0381c698d7a7b76fe5a83671cdd9112a.jpg
 
Jag åkte SK6003 igår och boarding via gate 10A var "enforced" (pip om man inte har grupp A eller B). Gott så. Men problemet kvarstår, att även de som vet att de inte blir igenomsläppta riktigt än gärna håller sin plats i "kön" och tar på sin höjd nåt steg i slumpmässig riktning och det är svårt för A- och B-are dels att ens ta sig fram utan armbågar och dels att veta vem som faktiskt köar för prioboarding och vem som fortfarande avvaktar.

#fållornu

Edit: Det var alltså inte automatspärrar.
 

mha321

Medlem
För döva eller folk som annars har svårt att ta in muntliga instruktioner kan detta pedagogiska system med färgkoder nu infört på Kastrup säkerligen hjälpa.

6a450211bd697c220a65693b6e25d846.jpg


0381c698d7a7b76fe5a83671cdd9112a.jpg
Jag såg det på en gate för ett år sedan ungefär (min första sas Ireland!). Har inte sett det någonstans sedan dess. De två senaste gångerna jag varit där har det dock varit springande till boarding som gällde så jag kan missat det.

Till frågan. Har de infört det överallt på cph nu?
 

Agö

Medlem
Jag såg det på en gate för ett år sedan ungefär (min första sas Ireland!). Har inte sett det någonstans sedan dess. De två senaste gångerna jag varit där har det dock varit springande till boarding som gällde så jag kan missat det.

Till frågan. Har de infört det överallt på cph nu?
Ja, jag såg det vid varenda ”aktiv” SAS-gate på B-piren imorse.
 

mha321

Medlem
Ja, jag såg det vid varenda ”aktiv” SAS-gate på B-piren imorse.
Nice. Den jag såg den på var borta vid C. Trevligt att se att de migrerar i rätt riktning. Med lite tid kanske folk lär sig läsa.

Sedan tycker jag de kan ta bort förklaringen med gold och plus osv. Kör bara boarding grupper rakt av. De som bryr sig kan läsa det vid bokning eller så. Och det minskar kanske en aning av det "de där tror de är bättre än mig jag ska inte släppa fram dem" inställningen bland de som inte vet :)

Men det är ett bra steg på vägen!
 
Toppen