Senaste nytt

ITA Matrix hjälp och tips

squeezen

Medlem
sitter och letar business till Miami i sommar och för detta i kalendervy:
Skärmavbild 2018-10-17 kl. 15.00.40.png

Förutsätter att det är TAP och deras deal som har lägst pris. Det är fine att åka TAP då det är två barn med som inte bryr sig så mycket och vi vuxna vill bara de ska kunna sova ok.
Klickar på 17/6 men vips så kommer dessa resultat:

Skärmavbild 2018-10-17 kl. 15.01.35.png


Har någon annan varit med om detta? Kan det vara så att kalendern visar fare basis utan faktisk tillgänglighet medan när jag väl väljer datum så kommer tillgängliga platser endast?
Tacksam för input.
Skiljer ju en del om det är 6690 DKK eller 10664DKK per skalle...
 

Dr. Miles

Expert
sitter och letar business till Miami i sommar och för detta i kalendervy:
Visa bifogad bild 80667
Förutsätter att det är TAP och deras deal som har lägst pris. Det är fine att åka TAP då det är två barn med som inte bryr sig så mycket och vi vuxna vill bara de ska kunna sova ok.
Klickar på 17/6 men vips så kommer dessa resultat:

Visa bifogad bild 80676

Har någon annan varit med om detta? Kan det vara så att kalendern visar fare basis utan faktisk tillgänglighet medan när jag väl väljer datum så kommer tillgängliga platser endast?
Tacksam för input.
Skiljer ju en del om det är 6690 DKK eller 10664DKK per skalle...
Ja, det har hänt många gånger.
Ibland deras cache går sönder och visar helt felaktiga siffror.
Jag brukar att prova med incognito läget men det löser sig självt med tiden om incognito läge inte hjälper.
 

squeezen

Medlem
Ja, det har hänt många gånger.
Ibland deras cache går sönder och visar helt felaktiga siffror.
Jag brukar att prova med incognito läget men det löser sig självt med tiden om incognito läge inte hjälper.
tack för tipset, dessvärre så hjälpte inte det heller. Vissa random datum finns priset även när man väljer dagarna men andra datum inte så det blir lite blind game.
 

Judas kiss

Medlem
Har inte läst igenom tråden särskilt mycket tyvärr ber om ursäkt om det blir upprepning, men om jag hittade en rutt med landvettern-munchen(lufthansa), munchen- abu dhabi(ethiad), abu dhabi- phuket(etihad) som jag vill boka på matrix. Vad är rekommenderat att ringa/maila respektive bolag och boka eller ringa/maila supersavertravel eller någon annan resebyrå? Hur mycket extra utgifter får man räkna med?


EDIT: Hur säker är Matrix? När jag söker på etihads hemsida rutten från munchen- abu dhabi och abu dhabi-phuket så är det typ 10 000 dyrare.

Vi pratar busniess cabin med samtliga flyg.
 
Last edited:

Flying Finn

Medlem
Rekommenderar att i första ringa till Etihad, i fall Matrix visar biljettering med Etihad (texten nere på sidan visar i så fall Carrier EY och så farekoden). I telefon gör du i praktiken en multicity booking, d.v.s. en bokning med varje etapp skildt angiven. T.ex. "tisdagen 10.10 GOT-MUC, tisdagen 10.10 MUC-AUH" o.s.v. Och så angiver du vilka flyg du har tittat på, t.ex. "EY3333/LH333 från GOT till MUC." Har inte specifikt fixat EY per telefon, utan endast på nätet, men du kan utgå från den logiken jag använde som ett exempel. :)
 

Judas kiss

Medlem
Rekommenderar att i första ringa till Etihad, i fall Matrix visar biljettering med Etihad (texten nere på sidan visar i så fall Carrier EY och så farekoden). I telefon gör du i praktiken en multicity booking, d.v.s. en bokning med varje etapp skildt angiven. T.ex. "tisdagen 10.10 GOT-MUC, tisdagen 10.10 MUC-AUH" o.s.v. Och så angiver du vilka flyg du har tittat på, t.ex. "EY3333/LH333 från GOT till MUC." Har inte specifikt fixat EY per telefon, utan endast på nätet, men du kan utgå från den logiken jag använde som ett exempel. :)

Tack för tipset. Provade detta nu dock ringde till etihad och det skulle kosta 103 612 :D, dubbelkollade flight numrena och allt.De sa att jag borde vända mig till en travel agent istället. Vi körde också "flight by flight"
 
Tack för tipset. Provade detta nu dock ringde till etihad och det skulle kosta 103 612 :D, dubbelkollade flight numrena och allt.De sa att jag borde vända mig till en travel agent istället. Vi körde också "flight by flight"
Är det denna du vill boka?

ITA.png


I så fall verkar den gå att boka hos CheapOair: www.cheapoair.com/default.aspx?tabid=1832&ulang=en&ad=1&ch=0&il=0&is=0&cbn1=Business&carr1=LH&dd1=20190307&og1=GOT&dt1=MUC&fbc1=Z&fnum1=2431&cbn2=Business&carr2=EY&dd2=20190307&og2=MUC&dt2=AUH&fbc2=D&fnum2=4&cbn3=Business&carr3=EY&dd3=20190308&og3=AUH&dt3=HKT&fbc3=D&fnum3=430&Slice1=1,2,3&tt=OneWay
 

Judas kiss

Medlem

Kungligt budgetresenären! Stort tack.
Lite trist med dryga 1,15 h mellanlandning i munchen, känns som att det blir lite väl hetsigt i loungen där. Bättre med abu dhabi med 2h. Fint med kvällsflyg från gbg. Nu blir det att läsa på om etihad flygen och de olika loungerna.
 

Judas kiss

Medlem
Det finns hur många andra alternativ som helst (se bifogad bild). Googla ITA Matrix Powertools och installera det för att få länkar till CheapOair.

Kan tyvärr inte se bilden särskilt bra på mobilen kollar imorgon.
Men ok fan vad man lär sig här! I matrix så hade jag hittat min favorit. Åka typ 11 från gbg sen landa 2 på München sen åka cirka 8 på kvällen eller liknande till Abu Dhabi sen någon 2 h eller kortare mellan landning kommer inte ihåg riktigt. Men slut arrival i phuket skulle ändå vara densamma som det första exemplet du la upp.

Detta skulle vara riktigt Nice. Hänga lite i affärer samtidigt ha ett flertal timmar lugn och ro. Tiden går ju snabbt när man har det trevligt.

Tråkiga är att man bokade 18 flyget som första exemplet, letade igenom på cheapoair för just 11eller 12( minns inte riktigt) flighten från gbg men hittade den inte, kanske pga mitt låga blodsocker efter att inte ha ätit sen 12. 00 förutom en proteinrik vid 22 då jag skulle gymma men fick avbryta passet när jag såg din länk för att kunna leta på datorn istället för mobilen. Haha rookie desperat.

Hursomhelst frågan är då finns det någon möjlighet att ändra rutten mot en rimlig kostnad? Valde premium support iallafall på cheap sidan, använde Amex elite om det skulle säga något.
 
Toppen