Senaste nytt

När släpps SAS awardbiljetter?

Vi reste SAS C klass till EWR den 14/12 på bonusbiljett. Dessa bokade jag i mars.
Men just returen från MIA lyckades jag inte hitta, däremot från EWR (men aldrig C i mellandagarna)
Men kul att prova C klass hos SWISS. Ganska bra men SAS är bättre.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

LPC123

Medlem
Är det möjligt att hitta 6 platser i Plus eller business på samma flight någonsin med SAS? Vi har köpt biljetter till New York men har massa poäng och högst flypremium så om det mot all förmodan skulle dyka upp så tänkte vi ta det. Känns dock lönlöst eller? Blir nog en tur någonstans för mig och gumman själva :)
 

LSH

Medlem
Är det möjligt att hitta 6 platser i Plus eller business på samma flight någonsin med SAS? Vi har köpt biljetter till New York men har massa poäng och högst flypremium så om det mot all förmodan skulle dyka upp så tänkte vi ta det. Känns dock lönlöst eller? Blir nog en tur någonstans för mig och gumman själva :)
Ja, det går fast du kan tidigast hittade dessa 123 dagar innan avgång. När ska ni åka? Är det bara EWR som är aktuellt?
 

LPC123

Medlem
Ja det är 14 - 21 april och bara New York. Hotel och annat redan bokat. Har bokat flyg med Swiss och Lufthansa redan men om det dyker upp 6 platser så hade det varit bra. Trodde inte att det kom så många på en flight. Har satt bevakning i Trawelhacks tror jag den heter? Är ju snart 90 dagar och hoppas att det dyker upp något. Det är ju påsk dessutom.
 

LSH

Medlem
Fast 90 är inget magiskt datum längre utan det har ersatts med 123 och där släpptes inget för påsk. Just nu finns inte en enda biljett i någon klass någonstans 10-28/4. Det ser ut som de drogs tillbaka i september för då fanns en del som alla försvann samtidigt. Kommer säkert släppas en del nära inpå men 12 premiumbiljetter till specifik destination är nog lite väl optimistiskt... Har ni avbokningsbara biljetter eller billig ekonomi som ni är beredda att vaska?
 

palmen

Moderator
Vi reste SAS C klass till EWR den 14/12 på bonusbiljett. Dessa bokade jag i mars.
Men just returen från MIA lyckades jag inte hitta, däremot från EWR (men aldrig C i mellandagarna)
Men kul att prova C klass hos SWISS. Ganska bra men SAS är bättre.
Då satt vi på samma flight om ni flög från Arlanda, jag bokade också bara en utresa och random hemresa under 2019, när sedan paltser släpptes den 15e så bokade jag om hemresan till det istället. Det var inte alla rutter och dagar som släppte award-biljetter, om det redan är nära fullt kommer SAS med störta sannolikhet itne släppa fler awardbiljetter just dessa datum.

Är det möjligt att hitta 6 platser i Plus eller business på samma flight någonsin med SAS? Vi har köpt biljetter till New York men har massa poäng och högst flypremium så om det mot all förmodan skulle dyka upp så tänkte vi ta det. Känns dock lönlöst eller? Blir nog en tur någonstans för mig och gumman själva :)
Möjligt är det, men du får förlita dig på släpp som görs senare än 330 dagar i så fall. Till Chicago och Washington är det inte helt ovanligt med 8 platser i business under off season. Gå ino ch titta här så ser du vilka datum det finns många biljetter
SAS business award availability - Travelhacks
 

LPC123

Medlem
STORT tack alla för hjälpen. Bara att avvakta och se vad som dyker upp men inte ha för stora förhoppningar. Vi har biljetter så det är ju ingen ko på isen.
 

MXP

Medlem
SAS släppte massor av biljetter dessa dagar du nämner, men de kom som sagt under hösten. @LSH har säkert koll på när det var.

Vi var många som bokade dessa, själv åkte jag helgen innan jul till NY, och 2 dagar innan nyår på en 1-dagars till LA. Många andra bokade resor över nyår med dessa bonusplatser.

Intressant, då får jag hålla mig till hösten och boka en annan resa under våren.
 
Toppen