Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Mr Basic

Medlem
Om man funderar på att byta upp sig, finns det ngt ställe där man kan se hur många eurobonuspoäng man ”omsatt” (dvs vilken Premuim-nivå man hamnar i)? :rolleyes:

Edit. Alltså se innan man signar upp sig.
 

WongHauw

Medlem
Någon annan som haft driftstörning med SAS MC Premium under det senaste dygnet? Är i USA för tillfället och försökte fylla på Revolut och Transferwise med kortet men det gick inte igenom. Trodde SEB kanske hade börjat blockera liknande tjänster men sedan försökte jag betala med kortet i en pizzabutik och inte heller där gick köpet igenom. Undrade bara om det är bara jag eller om jag ska logga in på kortappen och lämna SEB ett meddelande.

Bra påminnelse dock att alltid ha minst två olika kort med en...fast nu funkade inte Revolut heller och så får i värsta fall använda smutsiga Norwegian Visa-kortet imorgon :(
 

Mr.cake

Medlem
Någon annan som haft driftstörning med SAS MC Premium under det senaste dygnet? Är i USA för tillfället och försökte fylla på Revolut och Transferwise med kortet men det gick inte igenom. Trodde SEB kanske hade börjat blockera liknande tjänster men sedan försökte jag betala med kortet i en pizzabutik och inte heller där gick köpet igenom. Undrade bara om det är bara jag eller om jag ska logga in på kortappen och lämna SEB ett meddelande.

Bra påminnelse dock att alltid ha minst två olika kort med en...fast nu funkade inte Revolut heller och så får i värsta fall använda smutsiga Norwegian Visa-kortet imorgon :(

Jag laddade på senast igår, fungerade utmärkt. Är också i USA. Du kanske ska ringa in och höra?
 

WongHauw

Medlem
Yes, fick svar relativt fort från SEB. Det var tydligen ett spärr på nätköp och remsa efter (mina egna) försök att lägga in kortet på olika appar (Grubhub, Slice). De hade tydligen försökt meddela mig per SMS men använder ett lokalt SIM-kort istället. Chip (inte lika vanligt i USA) fungerar tydligen fortfarande.

Så måste ta hatten av för SEB:s säkerhetsfunktioner. Hade dock gärna även velat få ett meddelande i appen att det finns ett spärr (säkrare än e-post pga. BankID). Vet inte om det går att byta till ett amerikanskt nummer i profilen eller om endast svenska mobilnummer accepteras.
 
Toppen