Senaste nytt

Är Amex Platinum rätt val för mig?

Det brukar fungera. Jag värvade mig själv från Elite betalkort till Elite kreditkort.
Fick 18 000 poäng på båda kontona.
Observera att du får poängen på det nya kortet först efter en viss spend beroende på kort.
 

CoooC

Medlem
Jag hade Amex SAS Premium när jag ansökte om Platinum, och fick startbonusen. Men det verkar som sagt vara lite olika från fall till fall.

Det brukar fungera. Jag värvade mig själv från Elite betalkort till Elite kreditkort.
Fick 18 000 poäng på båda kontona.
Observera att du får poängen på det nya kortet först efter en viss spend beroende på kort.

Intressant! Kryssade ni i rutan "Redan American Express kortmedlem" när ni ansökte om ert nya kort?
upload_2019-1-4_16-6-19.png
 

MXP

Medlem
Det brukar fungera. Jag värvade mig själv från Elite betalkort till Elite kreditkort.
Fick 18 000 poäng på båda kontona.
Observera att du får poängen på det nya kortet först efter en viss spend beroende på kort.

Intressant. Det innebär kort och gott att jag får prova och se vad som händer. Vore en väldigt välkomnande bonus till införskaffandet.
 

MrDollar

Medlem
Är nog en jättebra idé... Hoppas att ni får korten avslutade.
Det brukar fungera. Jag värvade mig själv från Elite betalkort till Elite kreditkort.
Fick 18 000 poäng på båda kontona.
Observera att du får poängen på det nya kortet först efter en viss spend beroende på kort.

Intressant. Det innebär kort och gott att jag får prova och se vad som händer. Vore en väldigt välkomnande bonus till införskaffandet.
 

MXP

Medlem
Är nog en jättebra idé... Hoppas att ni får korten avslutade.

Det måste vara någonting jag missar här. Varför skulle mina kort avslutas hos AmEx? Gissningsvis hänvisar du till att jag skulle ljuga utifrån frågan om jag har kort tidigare - vilket jag inte har något intresse i att göra.

Tillägg: Om detta var otydligt i tidigare inlägg ber jag om ursäkt för det.
 

Sir Lemon

Medlem
Angående förvirring @Sir Lemon så kan det till viss del också bero på att du beskriver dina kreditkort som att du "är" dem. Man "är" normalt - på BC, om inte annat - sett bara sin status i lojalitetsprogram. Så du kan vara ex EBG (EuroBonus Guld) och RRP (Radisson Rewards Platinum) men du har ett Platinum-kort. :)
Egentligen har man väl en viss status också, precis som du påpekar om korten, om man ska vara korrekt. Att sedan flera av oss tycker att man inte har, utan är, en viss status kan väl vara förståeligt eller åtminstone förklarligt av mänskliga och andra skäl. Korrekt är det språkligt dock inte. :) Snart har jag Goldstatus iaf. Om jag sedan är Gold i ngns ögon så kan jag leva med det också.
 
Det brukar fungera. Jag värvade mig själv från Elite betalkort till Elite kreditkort.
Fick 18 000 poäng på båda kontona.
Observera att du får poängen på det nya kortet först efter en viss spend beroende på kort.
Och detta skriver vi på ett öppet forum där Amex har ögon på vissa trådar... o_O
Väck inte björnen! Ta sånna saker i pm eller på träffar så vi inte förlorar grejerna vi har.
 
Toppen