Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Inte ens AVIS-dealen var så bra (6-7 öre), var hittar du en "outtömlig" källa där du kan tanka 200k poäng för 5 öre styck?

Haha, inte finns det någon outtömlig källa. Jag ska förtydliga mig.

Jag är beredd att betala 5öre per poäng extra för en tjänst.

Ex.
En tjänst/vara kostar 1000kr utan några poäng. Då är jag beredd att betala 1100kr för samma vara om jag också erhåller 2000p på köpet. Jag betalar alltså 100kr för 2000p (5öre) samt 1000kr för varan.
 

Berglund

Medlem
Jag är beredd att betala 5öre per poäng extra för en tjänst.

Ex.
En tjänst/vara kostar 1000kr utan några poäng. Då är jag beredd att betala 1100kr för samma vara om jag också erhåller 2000p på köpet. Jag betalar alltså 100kr för 2000p (5öre) samt 1000kr för varan.
Jag förstår hur du menar men det där är ett feltänk eftersom du inte kan få poängen utan att i grunden köpa varan.
 
Inte ens AVIS-dealen var så bra (6-7 öre), var hittar du en "outtömlig" källa där du kan tanka 200k poäng för 5 öre styck?
Vad jag kan minnas så var hotellbokning via SAS hemsida det senaste sättet det gick att "köpa" poäng så billigt. Jag bokade några hostels i sydostasien för 28-30 SEK/natt och fick 600 Eurobonuspoäng per bokning, men de ändrade ganska omgående till att man tjänade poäng i proportion till priset istället.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

seat56f

Medlem
Om Mattias värderar att hans kostnad att nå högsta nivå på Fly Premium till 10k så är det väl så. Du kanske kan nå den till en billigare eller dyrare peng. Men 10k är ju hans uppfattning. Vad anser du din kostnad är?

Det är väl helt ok. Men jag ville påpeka att det där utlägget 10kSEK för med sig lite andra tillgångar/värden än högsta FlyPremium-status, vilket jag tyckte att man borde ha med sig om man ska bedöma om kostnaden är rimlig eller inte...

Jag lägger inget extra för FlyPremium, så 0 SEK, min drivkraft för att få tag i poäng är att kunna boka resor med dem. FlyPremium använder jag visserligen, men hittills bara för att boka med bättre tillgänglighet inrikes (bokat alla long-haul med 2-4-1 pga *A) vilket man kan göra från en rätt låg intjäning. 0 SEK är f.ö. inte heller en vidare relevant "kostnad" för FlyPremium.
 
Själv hade undertecknad högsta nivå på Fly premium sedan starten. Men som svensson så hade jag ej möjlighet att använda detta. Har aldrig ledigt typ.
Dom flesta som gick med i början fick högsta status då systemet inte kunder skilja på olika typer av poäng och krediteringar,
många hade flera miljoner i början enligt systemet...
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen