Senaste nytt

Istanbul New Airport - öppnar 6 April 2019?

seat56f

Medlem
Någon som vet hur blir det med transfer till någon av "provsträckorna" (Några inrikes, däribland Antalya plus Baku som enda utrikes, IIRC) som börjar gå tidigare från nya flygplatsen? Blir man bussad mellan då?
 

seat56f

Medlem
Någon ny spännande information om det här? Hamnar man på nya flygplatsen om man bokar en resa dit den här veckan?
Tror det är först efter nyår du hamnar på nya. Sista jag såg var att flytten av Turkish resterande verksamhet går 30-31 dec (jag tror det kan vara en bra idé att inte flyga med Turkish just de två datumen, åtminstone om man vill vara framme i rätt tid).
 

Joakim

Medlem
Enligt en vän i Turkiet så sa man på nyheterna i morse att "den stora flytten" från Atatürk är framskjuten till mars. Den mindre trafik som trafikerar den nya flygplatsen fortsätter som vanligt.
Attans. Jag som har en resa 3/1. Jag hade verkligen sett fram emot nya CIP-loungen.
Men jag är väl inte helt förvånad. Undrar vilken som öppnar först, BER eller IST?
 

Dr. Miles

Expert
Attans. Jag som har en resa 3/1. Jag hade verkligen sett fram emot nya CIP-loungen.
Men jag är väl inte helt förvånad. Undrar vilken som öppnar först, BER eller IST?
Ny Istanbul flygplats är redan öppen väl? Även om det är endast för vissa avgångar.
Berlin Brandenburg flygplats är fortfarande under bygget.
 

igelkotten

Medlem
Enligt en Reuters-artikel kommer allt overforas fran Ataturk den 31 December 2018.


Den 15 November publicerade BA foljande information om flytten:

Any customers due to fly with British Airways to Istanbul up until December 29, 2018 will arrive into Istanbul Ataturk Airport.

From January 1 2019, all flights will arrive into Istanbul New Airport.

During the transition period, the following flights will be cancelled:
December 29, 2018 - BA680
December 30, 2018 - BA676/677 & BA 675
December 31, 2018 - BA676/677 & BA 680
January 1, 2019 - BA675
 
Toppen