Senaste nytt

Mylefly - bokar awardresor åt en köpare med poäng från en säljare

Johan Gott

Medlem
Jag har fått reklam från Mylefly. De verkar vilja använda mina poäng till att boka en resa åt någon som betalar. Sedan för de över pengar till mig. Det är inte en tjänst som jag har intresse utan undrar mest vad folk på forumet har att säga om detta? Hur rimmar det med villkoren i bonusprogrammen?

MyleFly for sellers | Mylefly
 

fcx

Medlem
Låter extremt shady. Mylefly följer Israelisk lag. Jag tror inte att de kommer att blåsa dig på pengar, men om något bonusprogram kommer på dig så lär kontot stängas av på en gång.

Så här står det i villkoren:

There are airlines who forbid their frequent flyers from selling loyalty program miles/Acquired Miles. Therefore before attempting to use the Services you must review the FFP Terms before registering to the Services. MyleFly disclaims any responsibility and/or liability regarding any sanction, claim or demand made by an airline or any third party regarding breach of FFP Terms.
 

Berglund

Medlem
Jag har inte jättestort förtroende för en webbsida som anger © Copyright 2011 ...
Det skulle jag verkligen inte rekommendera för någon.
 

Johan Gott

Medlem
Ja, detta är absolut en tveksam tjänst. Jag har som sagt inget intresse av den själv eftersom jag (som de flesta andra här på BC) vill använda mina poäng själv. Jag var mest nyfiken vad folk hade för kommentarer till den.
 
Last edited:

Nisson

Medlem
Jag sålde mina A3 poäng i sommras. Tycker det var värt det och fick betalat innan. Gick smidigt till. EB poäng vill de inte köpa. Jag använder gärna poängen själv med men med A3 så tycker jag det är små bökigt...
 
Toppen