Senaste nytt

Chicago eller Los Angeles vid mellanlandning

Jag flög till Seattle för ett tag sedan och mellanlandade i LAX på ditvägen och ORD på hemvägen. LAX har ganska bra lounger (t.ex. United Club) om man är EBG medan ORD var riktigt sorgligt.
 

igelkotten

Medlem
Venice är jag inte mycket för så håller mig till Manhattan beach.
Med returning ESTA menar du att du går i dom Automated passport Control apc ?
Jag var där senast i slutet på september och ska dit nu i slutet på december, tror min stämpel i passet säger 23 dec och jag kommer dit 23 dec, åker på samma esta (antar att jag där svara på min egna fråga ? :p )
Om jag skulle matcha ditt PR så kommer jag nog försöka mig på att få åka det tidigare flyget, men jag har inga stora förhoppningar med tanke på juletider.

Jag går hellre till en sjyst bar än någon fine dining så hit me up med ett par bartips tack ! :) ( råkar stället ha en go burgare eller flatbread så är det ett plus såklart)

Slog mig nu att just det jag åker julhelgen, 23 dec. Förlåt, glömde den lilla detaljen :/ Med den informationen skulle ni då säga att jag på min höjd ska gå till in-n-out ?
Åker med United som om jag minns rätt är efter internationella terminalen så jag räknar nog med minst 20-30 min från det att jag kommer till LAX, kanske går fortare att gå från T1(eller vad nu första terminalen är)


Det är nog lugnt trots julhelg!
 

palmen

Moderator
Venice är jag inte mycket för så håller mig till Manhattan beach.
Med returning ESTA menar du att du går i dom Automated passport Control apc ?
Jag var där senast i slutet på september och ska dit nu i slutet på december, tror min stämpel i passet säger 23 dec och jag kommer dit 23 dec, åker på samma esta (antar att jag där svara på min egna fråga ? :p )
Om jag skulle matcha ditt PR så kommer jag nog försöka mig på att få åka det tidigare flyget, men jag har inga stora förhoppningar med tanke på juletider.

Jag går hellre till en sjyst bar än någon fine dining så hit me up med ett par bartips tack ! :) ( råkar stället ha en go burgare eller flatbread så är det ett plus såklart)

Slog mig nu att just det jag åker julhelgen, 23 dec. Förlåt, glömde den lilla detaljen :/ Med den informationen skulle ni då säga att jag på min höjd ska gå till in-n-out ?
Åker med United som om jag minns rätt är efter internationella terminalen så jag räknar nog med minst 20-30 min från det att jag kommer till LAX, kanske går fortare att gå från T1(eller vad nu första terminalen är)
LAX är format som ett U, där International ligger längst bort. Nu vet jag inte exakt var United flyger ifrån men det är inte längre bort än international åtminstone.

Firestone Walker Propagator ligger ca 20 minuters promenad från Venice, där har du öl för några timmar. Vet dock inte hur maten är men deras snacks är helt ok. Finns massa ställen sen ner mot stranden för att köpa billiga drinkar på happy hour om man intresserar sig för det.

Bryggeriet Three Weavers ligger sen nära flygplatsen om du behöver ett till vattenhål och inte vill stanna vid In-N-Out
 

WongHauw

Medlem
LAX är format som ett U, där International ligger längst bort. Nu vet jag inte exakt var United flyger ifrån men det är inte längre bort än international åtminstone.
Aldrig flugit Domestic från LAX men enligt https://www.flylax.com/-/media/flyl...hash=C98EA280C851B316BC0A4A65E1C264A836F43BDF flyger United dessvärre från 7:an och 8:an.

Man kommer till TBIT airside men det blir ganska långt att gå. De återöppnade tunneln tydligen inte så många år sedan. 1-2-3 har inte förbindelse airside (Making LAX Airside Connections Between Terminals).
 
LAX är format som ett U, där International ligger längst bort. Nu vet jag inte exakt var United flyger ifrån men det är inte längre bort än international åtminstone.

Firestone Walker Propagator ligger ca 20 minuters promenad från Venice, där har du öl för några timmar. Vet dock inte hur maten är men deras snacks är helt ok. Finns massa ställen sen ner mot stranden för att köpa billiga drinkar på happy hour om man intresserar sig för det.

Bryggeriet Three Weavers ligger sen nära flygplatsen om du behöver ett till vattenhål och inte vill stanna vid In-N-Out

Aldrig flugit Domestic från LAX men enligt https://www.flylax.com/-/media/flyl...hash=C98EA280C851B316BC0A4A65E1C264A836F43BDF flyger United dessvärre från 7:an och 8:an.

Man kommer till TBIT airside men det blir ganska långt att gå. De återöppnade tunneln tydligen inte så många år sedan. 1-2-3 har inte förbindelse airside (Making LAX Airside Connections Between Terminals).

Kollade kartan nu (borde gjort de från början) och där ser jag att det finns en ”genväg” East Way som går tvärs över från T1 till T7 så då behöver man inte åka förbi alla terminaler, speciellt TBIT, för att komma till T7/8 där United går ifrån. Då bör det inte ta allt för lång tid att komma tillbaka till flygplatsen.
Det här hade vart bra att veta senast jag var där då vi satt länge i trafik förbi TBIT för att komma till T5, kollade inte skyltarna så noga.

Three weavers blir det nog om tiden är knapp, då kan man ju snålåka en hyrbils shuttle ut från LAX och slippa vänta på ubers också :p

Tack för tipsen! Nu ska jag inte dra den här tråden mer OT. Hoppas mina frågor kan ha hjälpt TS :)
 

palmen

Moderator
Aldrig flugit Domestic från LAX men enligt https://www.flylax.com/-/media/flyl...hash=C98EA280C851B316BC0A4A65E1C264A836F43BDF flyger United dessvärre från 7:an och 8:an.

Man kommer till TBIT airside men det blir ganska långt att gå. De återöppnade tunneln tydligen inte så många år sedan. 1-2-3 har inte förbindelse airside (Making LAX Airside Connections Between Terminals).
Men om man lämnat lax så är 7/8 närmast stora vägen så det är helt ok, framförallt om man går från In-N-Out
 
I en uber på väg tillbaka till LAX från Manhattan beach. Blev en smoked bbq brisket sandwich och en santa ana (?) ipa på Hennessey’s tavern, smaka mycket bra ! Sen en liten promenad efter beachen. Mycket bättre än att häcka på flygplatsen så tack för tipsen :D

FYI så var jag igenom immigration på mindre än 15 min :eek: tyvärr fick jag vänta 15-20 min utöver de på väskan
 
Toppen