Senaste nytt

Välja sittplats på bonusresa med Turkish Airlines och Ethiopian

Big Birger

Medlem
Bokade en bonusresa till Seychellerna med Turkish via Istanbul i Oktober nästa år, och hem med Ethiopian via Addis Abeba. Business båda vägarna.Tänkte välja platser till frun och jag.
  • Loggar in på SAS, och där står det i bokningen "ingen information" vid sittplats-ikonen. Går inte att välja plats den vägen på någon av flighterna.
  • Kan inte logga in på Turkish site alls.
  • Kan logga in på Ethiopian, men när jag klickar på "byt plats" blir det "internal server error".
Är jag för tidigt ute för att välja plats? När kommer jag i så fall kunna välja platserna? Någon som har varit med om något liknande?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Tonton

Medlem
Bokade en bonusresa till Seychellerna med Turkish via Istanbul i Oktober nästa år, och hem med Ethiopian via Addis Abeba. Business båda vägarna.Tänkte välja platser till frun och jag.
  • Loggar in på SAS, och där står det i bokningen "ingen information" vid sittplats-ikonen. Går inte att välja plats den vägen på någon av flighterna.
  • Kan inte logga in på Turkish site alls.
  • Kan logga in på Ethiopian, men när jag klickar på "byt plats" blir det "internal server error".
Är jag för tidigt ute för att välja plats? När kommer jag i så fall kunna välja platserna? Någon som har varit med om något liknande?

Använd Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg - SAS så ska det nog fungera!
 

ekf

Medlem
Jag har för mig att jag använde mig av Lufthansa och Turkish hemsidor för en kommande resa. Brukar som grundregel testa alla inblandade flygbolag och se vart det nappar...
På min rutt har jag flyg med Lufthansa, Ethiopian och Turkish.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

bhen

Medlem
Se i bokningsbekräftelsen från SAS (den text-only varianten man får vid bonusbokningar) om inte Turkish och Etiopians referensnummer står där. Isåfall pröva med dem om du inte redan gjort det.

I Min sista bokning fick jag tre olika referenser:
Sas, Air China och Copa.
 

Mr Basic

Medlem
När jag skulle seata mig på Turkish ARN-IST-CPT tog jag kontakt med dem. Vill minnas att seating öppnade ca 90 dagar (3 mån) innan.
Hemresan med Ethiopian seatade jag vid bokningstillfället.
Däremot tror jag @bhen är ngt på spåren.
 
Toppen