Senaste nytt

Förvirrad ang. platser på SAS A340-300

Aramisa

Medlem
Hej på er!
Ska flyga ARN-EWR och sen IAD-CPH-ARN hem och har fått platserna 21A och 21B på vägen hem. Denna resa flygs med SAS A340-300, men när jag kollar seating planen på seat guru finns inte dessa platser alls... Någon som har koll? Borde jag ringa och ändra plats så vi inte får skitplatser på vägen hem när vi egentligen vill sova! En annan fundering... skulle ni säga det är mest värt att uppgradera på vägen dit eller hem.... blir nog bara försök till EE eftersom vi inte har så mycket poäng! Tack och trevlig lördagkväll :)
 

Traveller

Medlem
Kan inte svara på seatingen men tycker absolut att ni skall uppgradera på hemresan om det är valet. Ni reser då "mot" solen och då är vilan som viktigast.
 

jsn

Medlem
Har för mig att SAS har någon 340 med 330-konfiguration.
Kolla även uppgraderingar mha optiontown.
 

tourist

Medlem
Jag vet iaf att 21 är första sätesraden bakom ekonomi extra . Antar att det motsvarar rad 23 enligt seatguru.
330 börjar med 20. 340 börjar med 23. Men det kan ju vara så som jsn skriver.

Aramisa: Ifall seatmap på checkmytrip visar att raden finns och att ni sitter där så är det nog ingen fara. Men Optiontown eller poänguppgradering till Eco Extra rekommenderas så klart!
 

011430121

Medlem
SAS har en 340 som som går oftas på IAD har 330 har konfiguration .
Det är OY-KBM, den maskin som SAS tog sist tillbaka efter ha haft två 340 uthyrda
Ha en trevlig resa!
 
Last edited:

Pushback

Medlem
...och vid Din eventuella uppgradering till Eco Extra så är det första raden med rejält utökat benutrymme, dvs rad 14, som gäller (välj någon av de två par-sätena).

Om Du istället tar Dig upp till Business så är rad 6 min favorit med tanke på att Du inte får någon bakom dig som sitter och hostar/snarkar, inte heller har någon i mitten stolarna intill Dig (pga garderoben är placerad i mitten på rad 6) och sen kommer först av planet....
 

Aramisa

Medlem
Tack för era svar, ser ju up som om det är deras 340 med 330 konfig vi flyger med :)

Angående uppgraderingen, kan någon som har tillgäng till rätt verktyg se hur det ser ut med platser i economy extra och business på SK903 21/9 och SK926 30/9? Muchos gracias :)
 
SK903219.JPG

a0 c9 d9 j8 z0 r0 y9 s3 b0 e4 m3 h2 q2 v0 w0 u0 k0 l0 t0 g1 n0
 
Toppen