Senaste nytt

Eurobonus kredit/betalkort för de med låg inkomst.

palmen

Moderator
Jag hade gärna betalat den tusen lappen som ett Amex premium kostar för 50% mer poäng. Men finns det någon minimum köp limit på det så man kanske borde ta ett classic kort istället?
Finns ingen minimum gräns.

Säg att du spenderar 100k på amex, classic ger dig då 10k EB-poäng. Amex Premium ger dig 15k, en skillnad på 5k poäng för 750 kronor extra första året. Sen har du visserligen 12k signup bonus istället för 6k på classic vilket förbättrar kalkylen.

Premium kortet tycker jag personligen först blir aktuellt om man spenderar 150k och får vouchern, annars skulle jag säga classic kortet.
 

Andreas98

Medlem
Finns ingen minimum gräns.

Säg att du spenderar 100k på amex, classic ger dig då 10k EB-poäng. Amex Premium ger dig 15k, en skillnad på 5k poäng för 750 kronor extra första året. Sen har du visserligen 12k signup bonus istället för 6k på classic vilket förbättrar kalkylen.

Premium kortet tycker jag personligen först blir aktuellt om man spenderar 150k och får vouchern, annars skulle jag säga classic kortet.
Vad är det för voucher man får? har kollat en del på korten men inte hittat nåt om en voucher
 

ekf

Medlem
Vad är det för voucher man får? har kollat en del på korten men inte hittat nåt om en voucher
Man får en ”kupong” som ger 50% poängrabatt på en bonusresa för upp till två personer. På Classic-kortet endast SAS-flighter inom Europa, på de andra korten på hela Star Alliance i världen.
 

Andreas98

Medlem
Man får en ”kupong” som ger 50% poängrabatt på en bonusresa för upp till två personer. På Classic-kortet endast SAS-flighter inom Europa, på de andra korten på hela Star Alliance i världen.
Ja juste, gick in på amex och såg det nu. För mig så tror inte jag att vouchern för classic eller premium hade spelat så stor roll. Men hade vart väldigt trevligt att kunna betala 30,000poäng för en resa till USA.
 

Andreas98

Medlem
Värt att ha med i beräkningen är att det "bara" kostar 1000 kronor att köpa 5,000 extrapoäng av SAS. Så om man spenderar väldigt lite (under 100k) på kortet så är ju risken att det hade varit billigare att köpa poängen istället för att betala en årsavgift.
Ja det är ju väldigt sant
 

Canadien

Medlem
Det är visserligen sant, men så tillkommer värdet av poängen(och voucher) och det är väldigt mycket mer än de ca 2700kr det kostar att flyga SAS Go till New York, enligt mig.
Ja, om man har möjlighet att skrapa ihop 100.000 poäng under max två år. De som inte kan det behöver titta på ekonomiklass. Alternativt först spara ihop kanske 70k och sedan skaffa ett Amex.
 
Toppen