Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

palmen

Moderator
Fast jag gjorde en dubbel så sent som i maj (bokad i januari). Så ditt minne är kanske inget vidare ;)
Det är nog snarare så att de gjorde fel i din bokning. Det har inte varit tillåtet men finns inget som säger stopp i systemet om de faktiskt lägger in double open jaw.
 

palmen

Moderator
Hittade inget flyg mellan BOS och IAD. Kan man boka den separat och flyga cph-fra-bos iad-san eller räknas det som dubbel open jaw?
Nej du får inte byta flygplats på en bokning om det inte är co-terminals, tex EWR/JFK.
Om du bokar det som tur och retur blir det både dubbel open jaw samt att käken är större än längsta sträcks och det tillåts inte heller.
 

M@GNÜS

Medlem
Tror ni Hong Kong - Seoul - Los Angeles - Kahului kommer fungera som godkänd routing?

Får inte upp den när jag söker i SAS award motor, men får upp HKG-PEK-LAX-OGG som är längre...

map

Great Circle Mapper
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Tror ni Hong Kong - Seoul - Los Angeles - Kahului kommer fungera som godkänd routing?

Får inte upp den när jag söker i SAS award motor, men får upp HKG-PEK-LAX-OGG som är längre...

map

Great Circle Mapper
Eftersom Hawaii är egen zon och poängkostnaden av Norra & Centralasien - Hawaii är lägre än Norra & Centralasien - Nordamerika, skulle jag gissa att den inte är giltig routing.

Norra & Centralasien - Hawaii T/R: 110.000 poäng i Business class
Norra & Centralasien - Nordamerika T/R: 140.000 poäng i Business class

One way Star Alliance award med SAS EuroBonus poäng | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

M@GNÜS

Medlem
Eftersom Hawaii är egen zon och poängkostnaden av Norra & Centralasien - Hawaii är lägre än Norra & Centralasien - Nordamerika, skulle jag gissa att den inte är giltig routing.

Norra & Centralasien - Hawaii T/R: 110.000 poäng i Business class
Norra & Centralasien - Nordamerika T/R: 140.000 poäng i Business class

One way Star Alliance award med SAS EuroBonus poäng | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Men hur ska man ta sig till Kahului annars? Inga Star Alliance-bolag utom United flyger dit.
Deras egna sökmotor föreslår liknande rutter som HKG-PEK-LAX-OGG eller HKG-TPE-LAX-OGG
 
Toppen