Senaste nytt

US Airways tillbaka med sin 100% bonus kampanj!

fcl

Medlem
Nu har jag fått en rejäl dos av "bam-baram-bam-bam-bam....." (är inte så värst musikalisk men har man ringt US Airways så fastnar slingan).

Tänkte bidra med några erfarenheter från en ändring:

Jag hade tidigare bokat

ARN-FRA-DEN-(nästa morgon)-LAX // SFO-MUC-ARN i F för 125 000 poäng + 700 SEK i skatter och avgifter.

men noterat i KVS att DEN-SAN samma dag öppnats upp för bokning. Bytet av DEN-LAX till DEN-SAN kostade $150 (även om agenten ville ha €150 först). Jag kunde i "realtid" följa de ändringar han gjorde genom att ladda om US Airways kontosidan för min reservation och kunde därför vara säker på att det blev rätt utan att be agenten läsa upp alla flighter. Detta fungerar troligen bara när man ändrar sin biljett eftersom den då redan syns på kontosidan.
 

JacobGBG

Medlem
ARN-FRA-DEN-(nästa morgon)-LAX // SFO-MUC-ARN i F för 125 000 poäng + 700 SEK i skatter och avgifter.

men noterat i KVS att DEN-SAN samma dag öppnats upp för bokning. Bytet av DEN-LAX till DEN-SAN kostade $150 (även om agenten ville ha €150 först). Jag kunde i "realtid" följa de ändringar han gjorde genom att ladda om US Airways kontosidan för min reservation och kunde därför vara säker på att det blev rätt utan att be agenten läsa upp alla flighter. Detta fungerar troligen bara när man ändrar sin biljett eftersom den då redan syns på kontosidan.

Vad är det som gör det värt att boka om LAX till SAN för $150? Skiljer ju bara 20 mil....
 

fcl

Medlem
När jag bokade hittade jag endast DEN-LAX dagen efter jag kom till DEN. Nu är jag framme i SAN på kvällen kl 20 istället för i LAX kl 10 dagen efter. Skälet till att få med SAN är att jag vill besöka Sea World och nu får jag en heldag där. Dessutom räknar jag med att hämta ut hyrbilen först när jag ska åka i från San Diego norrut så det sparar lite pengar också. Jag lyckades inte heller få till någon vettig plan för 1 natts layover i Denver, kändes som att flygplatsen låg långt från downtown, och att ett längre besök där passat bättre för att se mer av Klippiga bergen.

Man får se till att optimera sina semesterdagar så gott det går :).
 

EBGGOT

Medlem
Nu har ni "lurat" in mig på detta med... starta ett konto idag och tänker handla om 12 dagar enligt reglementet!

Frågan är ju fall man skall starta 1 eller 2 konton .....(ett i någon annans namn)

Är namn byte tillåtet vid bokad award? Kan man boka åt någon annan eller är kontoägare kopplad till resenär? Hur är avboknings reglerna???

AHO, sitter du på guld info som vanligt?
 
ARN-(LH C)-FRA-(LH F 747)-DEN-(UA F)-SAN // SFO-(LH F 34x)-MUC-(LH C)-ARN

bara för att klargöra hur underbart detta är så är detta alltså
125 000 miles ($1,375.00 + 25000 miles)
+ 700 SEK skatter och avgifter

om man bortser från de 25000 milesen där då är det alltså runt 9 365,95 SEK + 700 SEK här. och om man då låtsas att de 25000 kommer från en tidigare bonusdeal där man köpte 100 k (0.25*9 365,95=2341)

Totalt 12496 SEK

Korrekt räknat och antaget?






korrekt?
 

Fredrik

Medlem
Jag såg på Flyertalk att det pratades om US Airways Grand Slam. De senaste åren har de haft en promotion där man kan tjäna upp till 100 000 poäng på "hits" som man får genom att bo på vissa hotell, handla varor från US Airways partners osv osv. Jag är inte säker på att en person som bor i Sverige kan tjäna ihop alla poängen men jag håller ögonen öppna för möjligheter att tjäna poäng.
 

fcl

Medlem
Korrekt räknat och antaget?

Jag har fått betala "tax recovery charge of 7.5%" så det blir $1478 för 100k miles. Sedan flukterar ju kursen något och en del av poängen är inte köpta i denna kampanjomgång utan för några månader sedan när man endast fick 87500 poäng för $1478 men i övrigt så stämmer det.
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Nu har ni "lurat" in mig på detta med... starta ett konto idag och tänker handla om 12 dagar enligt reglementet!

Frågan är ju fall man skall starta 1 eller 2 konton .....(ett i någon annans namn)

Är namn byte tillåtet vid bokad award? Kan man boka åt någon annan eller är kontoägare kopplad till resenär? Hur är avboknings reglerna???

AHO, sitter du på guld info som vanligt?

Bokar du med poäng från två konton så är det två separata bokningar som gäller. Vanligtvis inget problem men det kan vara lite svettigt på svåråtkomliga awards. Att föra över miles fårn ett konto till ett annat kostare en smula.
 
Toppen