Senaste nytt

Anmäl dig som värvare till Amex för oktober 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Denna tråd kommer att ta upp de kriterier som gäller för att kunna bli oktober månads värvare.
En ny tråd kommer att skapas där vi väljer ut november månads värvare (om vi fortsätter med detta). Vilket urval vi väljer för november om detta fortsätter kommer att skilja sig från de två första månaderna.


Följande kriterie måste vara uppfyllt
Du ska ha postat minst en reserapport (kan antingen vara live eller postat i efterhand) under 2018 (innan 2018-09-26) på BusinessClass.se (måste ligga i delforumet för Reserapporter). Det finns inga krav på antal inlägg utan vi går enbart på de som har postat en reserapport. Vilket format din reserapport var i spelar ingen roll för detta urval.

Anmälan som värvare
Skicka ett PM till @palmen som ska innehålla din värvningslänk samt länk till den reserapport som du vill ska representera dig om du blir en av månadens värvare.

Anmälan öppen
Det är möjligt att anmäla sig som värvare fram till 23:00 (CET) på torsdag den 27e september 2018.

Urval av 5 värvare
Exakt hur vi gör urvalet är inte bestämt i dagsläget, men någon form av slump kommer att vara med i urvalet.
De fem som sedan blir utvalda kommer presenteras i en egen tråd som oktober månads värvare, denna tråd kommer att komma upp någon av de första dagarna i oktober.

Hur ofta kan man bli värvare?
Vi kommer att begränsa så att har man varit värvare en månad kan man inte bli det de två nästkommande månader (förutsatt att vi fortsätter med detta efter oktober). Dvs 5 som var värvare i september kan inte vara värvare i oktober också.

Övrigt
Om man av någon anledning inte längre vill vara en värvare kan man skicka ett PM till @palmen så tar vi bort dig från tråden med info om vilka som är månadens värvare. Det kommer inte att väljas någon ny utan enbart 4 värvare kommer finnas kvar. Om alla värvare skulle avsäga sig denna möjlighet kommer vi sätta upp nya kriterier och lotta fram 5 nya värvare.


Detta är inte en tråd för att diskutera detta, har ni frågor om detta nya system, ta det i följande tråd
Nya regler för värvning till Amex (utvärdering under 2 månader) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Fast kan det ändå inte vara lite upp till de som vill värva att se till att få jobba LITE för att få poängen och därmed hålla sig up to date med forumet?
Eller ska vi börja med att moderatorer skickar ut PM och SMS till alla för att påminna också?
Fast nu spånar vi väll iväg lite...
Jag fråga bara efter någon tråd eller liknande där man kunde följa för att se när det var öppet att ansöka. Eftersom det bara skapades en ny tråd med kraven och ingen mer än palmen skrev där så hamnar den tråden ganska långt ner i fliken med nya inlägg beroende på när man kan gå in på bc och kolla.
Palmen skrev att han annonserade i tråden där man den senaste tiden diskuterat reglerna och vad andra tycker att man ska ändra/göra.
Den tråden ignorerade jag för jag orkar inte läsa just den där alla tycker massa saker i det ämnet.
Nu vet jag att det är den jag kan följa för att se när nya ansökningar kan skickas in.
Sen vet jag inte om det var mig du syftade på när du påtalade att man borde hålla sig "upp to date med forumet", tycker jag hår någorlunda koll på grejerna men även solen har fläckar och kan missa inlägg blanda alla andra.
 

palmen

Moderator
Håller på att sammanställer nu så jag hoppsa få lite hjälp med "lotteriet" strax. Antar att rätt många är online och läser SAS-tråden dock :)
 

palmen

Moderator
Sådärja, nu var det fixat.
Blev inte så många anmälda så denna gång finns det 7 nummer och det jag behöver hjälp med från forumet är 2 nummer i spannet 1-7.
Tyvärr är det dessa två som kommer att falla bort från listan som oktober månads värvare.

Man får bara ange ett nummer en gång och det ska göras i denna tråd. Så fort 2 nummer angivits så är "lottningen" avklarad.
Jag har en screenshot tagen 22:22 på hur listan ser ut som kommer att publiceras när det är avgjort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen