Senaste nytt

SPG - Förändringar inom programet

Per N

Medlem
Det är väl marriott regler som gäller nu. Alltså att du får poäng för upp till 3 rum, men bara qualifying nights för 1. (samma gäller väl stays, men de har ju ingen betydelse längre)
Jag hade tre rum bokade i mitt namn på Sheraton Stockholm i torsdags och fick "qualifying nights" för alla tre rummen. Tydligen har inte reglerna slagit igenom än.
 

henrik l

Medlem
Jag hade tre rum bokade i mitt namn på Sheraton Stockholm i torsdags och fick "qualifying nights" för alla tre rummen. Tydligen har inte reglerna slagit igenom än.

Bäst att inte ropa hej ännu. Hade helt plötsligt 28 fler liftimenights hos SPG i samband med omläggningen, men efter några veckor var det korrigerat. Verkar som att det fortfarande är en del oknytt i trådarna när infon skall gå från SPG till Marriott.
 

Per N

Medlem
Bäst att inte ropa hej ännu. Hade helt plötsligt 28 fler liftimenights hos SPG i samband med omläggningen, men efter några veckor var det korrigerat. Verkar som att det fortfarande är en del oknytt i trådarna när infon skall gå från SPG till Marriott.
Aj då, jag kanske tog ut glädjen lite för tidigt.
 

joakgarp

Medlem
Aj då, jag kanske tog ut glädjen lite för tidigt.
Fick också för 3 rum på senaste Sheraton. Fick även mer LT-nätter efter jag kombinerade mitt SPG med Marriott, tror det var typ 30-40 nätter mer men efter 2v så rättades detta och jag hamnade på rätt antal LT-nätter som jag skulle vara på. Gissar att Marriott känner till detta och gör väl en autoscript-rättning någon gång under året. Hoppas de låter bli med tanke på all problem som har varit för väldigt många.
Kommer vänta lite med att välja Elite benefits för P50 till december. Genomför inte Marriott rättningen så kvalificerar jag mig för Platinum Premier om jag väljer 5 elite nights som Elite benefit ihop med nätterna från kommande nyårsresa. Genomför Marriott rättningen så blir jag bara Platinum och väljer 5 SNA som Elite benefit istället.
 
Toppen