Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Glenn E

Medlem
Hur är det nu, finns det något vettigt sett att se tillgängligheten för awards i first?
Bara expertflyer som kan ge en möjlig indikation?
Det bästa sättet jag vet är att kolla om det går att köpa 3 första klass platser.
Går det är det goda chanser att det finns en ledig bonus plats.
Glöm dock inte att ansluta den bokningen innan du ringer Tallinn för annars blockas den platsen.
Det hände mig sist.
Tallinn hittade inte platsen.
Senare kom jag på att jag hade en öppen bokning som jag avslutade och ringde tillbaka och då fanns platsen.
 

gneken

Medlem
Är det någon som lyckats boka F på HND-SIN? Tänkte aldrig när jag bokade så frågade bara om Business, men antar att agenten skulle nämnt att F fanns om det nu skulle funnits den dagen jag bokade.
 

Canadien

Medlem
Är det någon som lyckats boka F på HND-SIN? Tänkte aldrig när jag bokade så frågade bara om Business, men antar att agenten skulle nämnt att F fanns om det nu skulle funnits den dagen jag bokade.
Jag har försökt men inte lyckats. Ringde dagligen i princip under en vecka drygt innan avresa men fick nöja mig med Business.
Expertflyer visade F4 men det har ju Ingen större relevans på om de släpper Oklass till Eurobonus.
 

palmen

Moderator
Har något lyckats boka JFK-FRA med Eurobonus än?
Nej och det lär inte gå, det som folk har kunnat boka är CPH-SIN sen har några enstaka kunnat boka SIN-AKL.
Några påstår sig ha bokat LHR-SIN samt SIN-SYD också.
Utöver det så har inga andra linjer rapporterats som bokningsbara mig veterligen. Drömma kan vi alltid göra, men om det inte blir nya bud så kan du nog glkömma JFK-FRA och liknande sträckor.
 

squeezen

Medlem
Nej och det lär inte gå, det som folk har kunnat boka är CPH-SIN sen har några enstaka kunnat boka SIN-AKL.
Några påstår sig ha bokat LHR-SIN samt SIN-SYD också.
Utöver det så har inga andra linjer rapporterats som bokningsbara mig veterligen. Drömma kan vi alltid göra, men om det inte blir nya bud så kan du nog glkömma JFK-FRA och liknande sträckor.

På tal om det så frågade jag agenten när jag bokade om min SQ first ang andra orter i EU, han hävdade bestämt att han själv bokat first pt EB kunder på SIN-LHR men att till CPH var absolut vanligast. Han nämnde måt om FRA från SIN också men ”hade inte gjort det själv”...

Men LHR var han säker på.., sen om det var random luck, systemfel eller annat kan man aldrig veta.
 

palmen

Moderator
På tal om det så frågade jag agenten när jag bokade om min SQ first ang andra orter i EU, han hävdade bestämt att han själv bokat first pt EB kunder på SIN-LHR men att till CPH var absolut vanligast. Han nämnde måt om FRA från SIN också men ”hade inte gjort det själv”...

Men LHR var han säker på.., sen om det var random luck, systemfel eller annat kan man aldrig veta.
London har jag också hört, även om jag aldrig sett en sådan bokning men det ska fungera med väldig tur.
 

Milan

Medlem
När jag bokade singapore first igår passade jag på att fråga vilka rutter agenten sökte på. Hon svarade att hon sökte efter biljetter mellan Singapore och ZRH, LHR och CPH. Har någon lyckats boka first via ZRH? (Hon hittade endast first Från CPH).
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen