Senaste nytt

Avis kampanj 6500 poäng till Eurobonus. Boka 1 september- 31 oktober 2018

robertkniv

Medlem
Pratade lite med "Mitt kontor" när jag hämntade ut förra helgens bil. De informerade att de var överbokade och för att klara alla hyror nu under sommaren kunde de bara hoppas på att folk valde att inte hämta ut bilarna.
Man kan absolut inte förvänta sig att detta ska gå att göra och är absolut ingen rättighet. Men så länge jag får det erbjudandet kommer jag att ta det de helger som jag itne behöver bil. Annars får jag helt enkelt åka dit och hämta upp bilen, tar väl typ 2h i anspråk att hämta och lämna, väl värt tiden för poängen.
Precis, det är en sund inställning. Ingen rättighet, men om möjlighet infinner sig och iblandande parter är på det klara med att det är i bådas intresse så är det ju inget problem vid vissa tillfällen. Men att ha det som en förutsättning och ingångskrav är knappast gynnsamt.
 
Ett tips till alla, sluta anta att ni kan slippa "göra jobbet" med att hämta ut bilen, bara för att det varit så för några andra vid några tillfällen.
Hyr man en bil, ska man 100% av gångerna förvänta sig att man måste hämta ut bilen. Såklart kan ni ta kontakt med kundservice/kontoret för att lösa uthämning vid förhinder, men att sätta detta i system är knappast gynnsamt varken för den som gör det eller för alla andra. Så med den inställningen finns bara risk för nedsida!

Vet av personlig erfarenhet att det ibland varit högt tryck på hyrbilarna, och att Avis då ringt upp och frågat om man verkligen behövt bilen eller om de kunde lösa det utan att man hämtade ut bilen men fick betala samt erhålla poängen. Dock ska ni inte anta att detta alltid sker, det skiljer även mellan kontor. Och för guds skull kräv inte det med hänvisning till att det fungerat för andra!

Långsiktigt finns bara nedsidor av sådant!

Tycker det är en rimlig sak att anta eftersom det affärsmässigt är en vinst för Avis när de kan hyra ut samma fordon till flera personer samtidigt. Man borde nästan få rabatt när man väljer att inte hämta ut sin bil (men ändå betala för den).
 

Thornado

Medlem
de kan hyra ut samma fordon till flera personer samtidigt.

Det hoppas jag verkligen de inte gör!
Vem bär ansvaret för böter, olyckor, skador...

De kanske inte hyr ut samma faktiska fysiska bil till flera personer, men de kan ju i alla fall ha fler parallella hyror än det antal bilar de har på det kontoret.
Senast jag "hyrde" en bil som jag inte hämtade ut så såg bilinformationen på fakturan jag fick efteråt ut så här:

Avis skrev:
Biltyp : TOYO YARI
Bilgrupp : I
Drivmedel : Diesel
Reg nr. : NOSHOW
Växeltyp : Manuell
Färg : Röd

Så uppenbarligen hade jag kört omkring i en virtuell röd Toyota Yaris den helgen.
 

palmen

Moderator
De kanske inte hyr ut samma faktiska fysiska bil till flera personer, men de kan ju i alla fall ha fler parallella hyror än det antal bilar de har på det kontoret.
Senast jag "hyrde" en bil som jag inte hämtade ut så såg bilinformationen på fakturan jag fick efteråt ut så här:



Så uppenbarligen hade jag kört omkring i en virtuell röd Toyota Yaris den helgen.
Ser lika dant ut på mina hyror, vem kommer att skaffa regnummer NOSHOW till sin bil nu?
 

Hafermann

Medlem
De kanske inte hyr ut samma faktiska fysiska bil till flera personer, men de kan ju i alla fall ha fler parallella hyror än det antal bilar de har på det kontoret.
Senast jag "hyrde" en bil som jag inte hämtade ut så såg bilinformationen på fakturan jag fick efteråt ut så här:



Så uppenbarligen hade jag kört omkring i en virtuell röd Toyota Yaris den helgen.
Och jag är tydligen besatt av att hyra skåpbilar :)
 
Toppen