Senaste nytt

Telenor utökar "gratis surf" till fler länder, bla USA

Coalcandy

Medlem
Mycket passande då jag ska bo i Schweiz under våren. Kanske inte behöver skaffa lokalt simkort isf :)
Har nu Hallon, men kan absolut tänka mig att byta om det behövs. Hallon har för övrigt visat sig vara en bra deal i Sverige, men sämre vid utlandsresor.
 

Dr. Miles

Expert
Jag ändrade från 3 till Telia för några år sedan för att komma åt deras "VECKA VÄRLDEN" produkt, men om Telenor blir de facto ensamma om detta så blir det ett byte till
Ja, Telias Vecka världen var bra. Men det fungerade inte på Grönland (trots att det skulle finnas täckning).
 

Homer

Medlem
Mycket passande då jag ska bo i Schweiz under våren. Kanske inte behöver skaffa lokalt simkort isf :)
Har nu Hallon, men kan absolut tänka mig att byta om det behövs. Hallon har för övrigt visat sig vara en bra deal i Sverige, men sämre vid utlandsresor.

Finns naturligtvis en begräsning, det har alla operatörer


Om du, under en fyramånadersperiod, befinner dig fler dagar i ett EU/EES-land än i Sverige räknas det som en permanent utlandsvistelse.

Användande av abonnemang/kontantkort vid längre vistelse i EU/EES | Telenor
 

agehall

Medlem
Jag kan ju passa på att varna lite för telenor och deras något udda behandling av sina kunder.

Jag satt i Dubai och deltog i en telefonkonferens då min telefon helt plötsligt tappade all täckning. Skype var inte ett alternativ utan det blev till att ringa in via hotelltelefonen igen vilket inte blev direkt billigt.

Samma natt reste jag hemåt igen och väl i EU så lyckades jag få fatt på kundtjänst som efter mycket om och men lyckades tala om att jag överskridit min kredit på 10000kr/månad (en kreditgräns som jag för övrigt inte hade någon som helst aning om). Fine, "Hur betalar jag denna räkning ASAP?" varpå svaret blir "Det går inte.". Efter lite fram och tillbaka med kundtjänst så ger jag upp för de hade verkligen ingen som helst möjlighet att hjälpa mig betala den räkningen.

Väl hemma åkte jag till närmaste Telenorbutik och förklarade situationen, och bad att få betala min räkning omedelbart eller åtminstonde få inbetalningsuppgifter. Svaret jag fick var "Du måste tyvärr vänta på att en faktura genereras och skickas ut" vilket är helt oacceptabelt.

10 minuter senare hade jag ett Telia-simkort i handen och mitt nummer porterades nattet därpå...
 
Toppen