Senaste nytt

Emirates Airline?

danielhog

Medlem
Nja, det ingår i Emirates Group. Därav det tydliga namnet Emirates Airline. Tidigare har jag som dig bara sett ”Emirates” för reklam men man kanske vill positionera sig mot amerikansk publik och vara extra tydlig?
 

Mr Basic

Medlem
Deras Twitter heter Emirates Airline (@emirates) . Observera att det inte finns något "s" i Airline, dvs det är inte Emirates Airlines
Nu hänger jag inte med? o_O
Reklamen i US Open är ”emirates airline” och är flygbolaget från UAE (EK). Finns med som sponsor på US Opens hemsida.
Frågan var väl varför de marknadsför sig som just ”emirates airline” och inte bara ”emirates” (som för oss européer iaf känns betydligt vanligare)?
Kanske vill man distansera sig från just UAE? :rolleyes:
 

Fredrik

Medlem
Nu hänger jag inte med? o_O
Reklamen i US Open är ”emirates airline” och är flygbolaget från UAE (EK). Finns med som sponsor på US Opens hemsida.
Frågan var väl varför de marknadsför sig som just ”emirates airline” och inte bara ”emirates” (som för oss européer iaf känns betydligt vanligare)?
Kanske vill man distansera sig från just UAE? :rolleyes:

Då kanske bevis hur de marknadsförs på sociala medier som tex Twitter eller YouTube kunde vara intressanta? Där används Emirates Airline friskt. Det är inget de hittat på nu.
 
Toppen