Stad: Barcelona, Tallinn
Hotell: Hilton Barcelona, Hilton Diagonal Mar, Hilton Tallinn Park
Problem: Hade 10-15 bett på kroppen efter jag kom hem.
Kompensation: 20.000 poäng utfärdat av Hilton Guest Assistance.
Klagomål framfört: Ja, när jag kom hem.
Kompensation föreslagen av: Hilton
Kompenserades av: Hilton i efterhand.
Visste inte var jag drabbats av detta, så skickade ett mail. Hilton Tallinn Park tog det seriöst som bara den och skickade följande svar relativt omgående.
"Thank you for bringing the issue to our attention!
I would like to assure you, that we take such cases very seriously, where our guests suspect they might have gotten a health issue during their stay with us.
After receiving your inquiry to the Hilton Honors Guest Assistance this morning, we immediately removed the guest room #1109 from use and our Housekeeping department conducted a thorough inspection of the room according to our brand’s procedures. The bed mattress and topper were removed for close inspection, also carpet and floorboards checked for any signs of possible pest activity.
I am glad to confirm, that there was no traces of bedbugs found during the inspection. The rooms in Hilton Tallinn Park are bedbug-free.
I sincerely hope that your symptoms have passed and you are feeling better.
Please feel free to contact me in case of any further questions regarding the matter."
Hilton Barcelona och Hilton Diagonal Mar återkopplade inte ens.
Fick följande svar av Hilton Guest Service, vad det nu innebär. Där skriver hon Hilton Barcelona.
"Thank you for contacting Hilton Guest Assistance. My name is Maria. It will be my pleasure to assist with your bed bugs concern at the Hilton Barcelona.
After further review of the matter, I would like to again offer my sincere apologies for the difficulty you experienced and the issue remains unresolved. I can assure you that we are constantly monitoring our properties to ensure they are in compliance with Hilton set security/quality standards, this matter is going to be shared with our quality assurance team to review at the hotel’s next annual inspection. Although it is our business practice to allow the specific hotel to get involved given the sensitivity of the issue, considering your dissatisfaction with the stay, I'd like to make it up to you and have added a total of 20,000 points to your Hilton Honors account. Please allow up to 24 hours for these points to be reflected online."
Eftersom jag inte hade så stora besvär och inte ens märkte att jag blivit "märkt" och allt i princip är borta idag så känns kompensationen rimlig.
Dock lite olustigt då ovan inte är några 1* hotell direkt.
Än värre är att Hilton Diagonal Mar inte svarat gällande min andra complaint. Det var mycket värre.
Jag hade bett om ett "tyst, lugnt rum" men jag fick ett rum 10 meter från hissen och bredvid mitt rum var någon form av personalutrymme, gissningsvis för städarna och den dörren öppnades i snitt 1 gång var 10:e minut och vissa tider typ var 2-3:e minut. Dörren knakade/gnisslade nå bedrövligt och de slogs igen dörrar till höger och vänster. Väldigt lyhört och inte alls roligt. Min stay var bra i övrigt men det var inte kul att vistas på rummet.