Senaste nytt

Senator: ut på tur igen... ensamt

Senator

Moderator
Vänner..

Snabb uppdatering. Sitter på Curio i restaurangen. Tyvärr inget rum ledigt, men det kan man inte förvänta innan 08.00 på morgonen :) Tyvärr är det den 31:e idag, och med lite budgetansvar så vill jag stänga sista affärer så jag sitter och jobbar i stället för att vara ute på stan :( Hoppas blir klar om 15-20min.

Det känns som en trist oktoberdag i Stockholm. 8 grader, grått med lite regn i luften.
 

Senator

Moderator
Det blev inte helt som planerat. Mer jobb, och utlovat rum (Senor twenty minutes) som blev en timma. Då var jag lite kylig och trött så det blev en dusch och en liten ryggsträckare.

Men nu är jag på @jumbooze stalltips Café Tortoni. Mycket trevligt!

bc3943ae83d91a1862f36e7529b489fc.jpg
 

Senator

Moderator
Nu tar vi ett steg tillbaka och pratar flygplan och flygbolag.

Det är ingen hemlighet att jag är en stor fan av Swiss. Men, det blandades högt och lågt igår.

C300 flygplanet
+ jättestor toa där framme. Känns större än Swiss A330
+ bra benutrymme från rad 2
+ gott med utrymme till handbagage
+ tyst
- ”gardin-gate” omöjligt då business separeras från ekonomi på samma sätt som SAS gör med SAS Plus nämligen en skylt på sista stolsraden. Tydlig utrop att främre toalett är för business men der blev några som struntade i det

Swiss service
+ som Senator tilltalades jag med namn
+ drycksutbudet är bra
- maten på LX1251 under all kritik

3c080e0fbb39277c82a4a04eebad4a68.jpg


Från Arlanda flyger Swiss
LX1249 förmiddag - varm mat
LX1251 eftermiddag - tidigare varm mat, nu ovan
LX1255 kväll - varm mat

Till Arlanda
LX1248 fakir - varm mat
LX1250 lunchtid - varm mat
LX1254 sen eftermiddag - var varm mat men senast samma skräp som ovan.

Så utbudet har försämrats.

Nya FCL A
Faktisk en stor besvikelse särskilt jämfört med FCL E. Jag förstår den kritik som har blivit framfört.
- källarkänsla
- ingången från terminalen känns som en sjukhuskorridor
- trångt
- ingen riktig känsla av hur det är tänkt vara därinne

Med tanke på den grymma location som gamla FCL A hade känns detta som ett stort steg bakåt. Den ytan används nu av nya Business och Senator. Är där senare under september ett par gånger.

LX1076 mellan ZRH-FRA var standard Swiss på sträckor av denna längd. Serverades något som inte beskrevs någonstans, men som tur är var det gott Samma C300 på denna sträcka som den som flög ARN-ZRH.

e7587242bdca3ff61bfa790a6ac3f53c.jpg


f3e0eaae949207546a1f0f45ff230a9a.jpg


5b990878f8549a80707e91e2f21fea94.jpg


Rad 1 mycket sämre benutrymme

396a75a03052b2062ae3f1a08fb27e13.jpg
 

CJR

Medlem
Jag håller med dig Senator gällande FCL A. Kändes instängt och imponerade inte. Bra då att de har den mycket trevliga FCL E!
 

Travelfriend

Ny medlem
Jag håller med att maten på Swiss eftermiddagsflyget i business från Stockholm är under all kritik. Jag klagar konsekvent, både till Chef de cabine och customer service. Brukar erhålla antingen 100-200 euros i ersättning alternatvivt fem tusen miles. Anser att man bör klaga när man serveras något som knappt är ätligt. På övriga Swiss flygningar brukar maten vara mycket god.
 
Toppen