Senaste nytt

Har poängen från Avis kommit?

Meazza

Medlem
Hade bokat ett gäng bilar några helger i Juni. Hämtade ut alla förutom en som jag har helt glömt av att jag bokat. Fick en seg utgift på 1800kr istället för 800kr som bilen skulle kostat för helgen.
Låter som du fått betala för mycket. Enligt Avis "terms and conditions" ska du betala en avgift för utebliven avbokning på 460:-.
Håller med. Låter som att du har blivit överdebiterad, så det borde du följa upp.
 

Myllys35

Medlem
Brukar inte i regel inte strunta i hotellbokningar, men det har hänt (first hotels). Men that´s not the point. Det finns ingen allmän regel eller lag som säger att du måste utnyttja en tjänst som du betalat för att få poäng.

Det finns ett flertal lagar som reglerar köp av diverse tjänster. En hel del frågor är dock upp till parterna att komma överens om. Om jag minns villkoren från kampanjerna rätt krävs både bilhyra och en viss tid för att dessa ska aktiveras. Således finns det absolut utrymme för tolkningen: No show = inga poäng och det har i grunden stöd i lag m.m.
Vad @Berglund tidigare anfört är på inget sätt ovidkommande.
Det kan säkert kännas surt om man missat en hyra och verkligen behöver poängen, men för att vara säker på att få dessa är det enklast att följa villkoren.
 

Tonton

Medlem
Har någon fått poäng senaste tiden? Mina senaste poäng från Avis kom in 27 Juli.

Har sedan dess haft bokningar 3-6 augusti samt 10-13 augusti.

Har fungerat fläckfritt fram tills nu - men jag börjar sakta bli lite fundersam. Jag kan tycka att poängen för 3-6 augusti borde ha kommit in redan iaf.
 
Har någon fått poäng senaste tiden? Mina senaste poäng från Avis kom in 27 Juli.

Har sedan dess haft bokningar 3-6 augusti samt 10-13 augusti.

Har fungerat fläckfritt fram tills nu - men jag börjar sakta bli lite fundersam. Jag kan tycka att poängen för 3-6 augusti borde ha kommit in redan iaf.
Min bokning som var 2-5/8 har kommit denna v då dom glömt och avslutat veckan efter. Mejlade i mitten på förra v då jag inte fått något aouto gen kvitto på mejl.
Dom bekräftade att dom missat avsluta.

Har du fått kvittot? Mejla annars. Dom kan ha missat avsluta
 
Toppen