Senaste nytt

Var bo i Miami + tips?

filip23

Medlem
Jag var nyss i Miami, mitt tips är att bo några dagar på south beach (Loews hotel) och några dagar i downtown, Brickell (Hotel EAST) två riktigt bra hotell som är oerhört prisvärda och man får se det bästa av både stranden och staden. Kommer boka dom här alternativen igen nästa gång det är dags att åka till Miami, vi var oerhört nöjda!
 

Samosaguas

Medlem
Kan tipsa om Grand Beach Surfside om man kan tänka sig att bo lite längre norr ut. Bodde där en vecka och tyckte hotellet var riktigt bra för ett överkomligt pris. Tror vi betalade runt 1500 kronor/natt utan frukost. Stora rum, flera trevliga pooler och ingen trängsel på stranden. Hotellet ligger nära Bal Harbour och St Regis Bal Harbour Resort.
 

Resetokig

Medlem
Rekommenderar varmt Iberostar Berkeley Shore Hotel. Perfekt läge nära Lincoln Rd med shopping + restauranger och stranden på andra sidan vägen. Poolen var perfekt uppvärmd och rummen var fräscha. Kommer definitivt boka igen!
 

ulagun

Medlem
Lydde Senators råd och bokade Bentley, vilket vi inte ångrar. Lyckades bli uppgraderade till lyx studio med allt man kan önska. Dessutom stor altan i tre väderstreck. Fick ett glas bubbel när vi gick till privata stranden. Samtidigt väldigt vänlig och avkopplande stämning. Ingen snobbism.
Tyvärr lär 2000-2.500 inte räcka.

Dock detta att resa kollektivt är nog bar att glömma. Hade bokat Florida Panthers match på hemmais i Sun city. Hörde med vår concierge hur vi enklast skulle ta oss dit med kollektiva färdmedel. Hans blick var obetalbar. Sedan skakade han sorgset på huvudet. Om ens möjligt skulle det ta ca 8-9 timmar med lika många byten. Hem från matchen helt omöjligt. (Ändå ligger det en super outlet strax intill arenan).
Slutade med( dyr) privatchaufför både dit och hem.
Däremot var hop-on-hop-off bussen bra värde för oss som förstagångsresenärer.
 

pyzkin

Medlem
Just de datumen kan vara lite extrema på south beach, Hilton Bentley är fint men ligger illa till då det ligger brevid Nikki beach som kommer att köra nattklubb till 5 på morgonen hela veckan(har besökt miami för music week 4 år i rad) kan för övrigt rekommendera Nikki beach's söndagsbrunch.

Delano är också fint men de kommer köra poolparty hela veckan!

Såhär såg det ut iår: Events | Miami Music Week
 

Senator

Moderator
Lydde Senators råd och bokade Bentley, vilket vi inte ångrar. Lyckades bli uppgraderade till lyx studio med allt man kan önska. Dessutom stor altan i tre väderstreck. Fick ett glas bubbel när vi gick till privata stranden. Samtidigt väldigt vänlig och avkopplande stämning. Ingen snobbism.
Tyvärr lär 2000-2.500 inte räcka.

Dock detta att resa kollektivt är nog bar att glömma. Hade bokat Florida Panthers match på hemmais i Sun city. Hörde med vår concierge hur vi enklast skulle ta oss dit med kollektiva färdmedel. Hans blick var obetalbar. Sedan skakade han sorgset på huvudet. Om ens möjligt skulle det ta ca 8-9 timmar med lika många byten. Hem från matchen helt omöjligt. (Ändå ligger det en super outlet strax intill arenan).
Slutade med( dyr) privatchaufför både dit och hem.
Däremot var hop-on-hop-off bussen bra värde för oss som förstagångsresenärer.

Åka kommunalt i Miami är ingen höjdare. Jag trodde Panthers spelade på American Airlines Arena som man borde nå med en Uber för $10-12?

EDIT: Panthers spelar nära Fort Launderdale ser jag. Då är det närmare $50 per väg med Uber.
 

jumbooze

Medlem
Åka kommunalt i Miami är ingen höjdare. Jag trodde Panthers spelade på American Airlines Arena som man borde nå med en Uber för $10-12?

EDIT: Panthers spelar nära Fort Launderdale ser jag. Då är det närmare $50 per väg med Uber.
Kommunalt är väl tågen downtown och Uber pool på SoBe
 
Toppen