Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

PILOTEN

Medlem
Mitt mål med denna resa var primärt att testa Singapore Airlines First och maximera upplevelsen i övrigt och har jag har prelbokat följande för 2 pers. Tacksam för förslag på ev förbättringar av bokningen. Jag har använt 190k EB och en 2-4-1 som går ut ca 1,5 mån innan resan så LH FIRST är inte möjligt.

15/11 LLA - ARN, SAS PLUS
16/11 ARN - CDG, SAS PLUS
16/11 CDG - BKK, THAI FIRST A380
16/11 BKK - SIN, SINGAPORE AIR BUSINESS B787
19/11 SIN - CPH, SINGAPORE AIR FIRST B777
20/11 CPH - ARN, SAS PLUS
20/11 ARN - LLA, SAS PLUS
 

Tonton

Medlem
2-4-1 som går ut ca 1,5 mån innan resan så LH FIRST är inte möjligt.

Det där du får du nog utveckla.

Mig veterligen så gäller alla 2-4-1 vouchers innehavande år (det år du uppnår din voucher) samt nästa år. Detta är baserat på kalenderår.

Om du uppnådde din voucher förra året så bör den således gälla fram tills 31/12 2018 - bör alltså inte vara några problem att ändra din resa när T-14 närmar sig.
 

PILOTEN

Medlem
Det där du får du nog utveckla.

Mig veterligen så gäller alla 2-4-1 vouchers innehavande år (det år du uppnår din voucher) samt nästa år. Detta är baserat på kalenderår.

Om du uppnådde din voucher förra året så bör den således gälla fram tills 31/12 2018 - bör alltså inte vara några problem att ändra din resa när T-14 närmar sig.

Jag trodde också det men jag har frågat Tallin två olika agenter vid två tillfällen med ett par månaders mellanrum och fick samma svar, dvs att den går ut nu i oktober.
 

Mr Basic

Medlem
Mitt mål med denna resa var primärt att testa Singapore Airlines First och maximera upplevelsen i övrigt och har jag har prelbokat följande för 2 pers. Tacksam för förslag på ev förbättringar av bokningen. Jag har använt 190k EB och en 2-4-1 som går ut ca 1,5 mån innan resan så LH FIRST är inte möjligt.

15/11 LLA - ARN, SAS PLUS
16/11 ARN - CDG, SAS PLUS
16/11 CDG - BKK, THAI FIRST A380
16/11 BKK - SIN, SINGAPORE AIR BUSINESS B787
19/11 SIN - CPH, SINGAPORE AIR FIRST B777
20/11 CPH - ARN, SAS PLUS
20/11 ARN - LLA, SAS PLUS
Om du inte kan byta till LH First tycker jag din resa ser optimerad ut. :)
 
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS, Thai, Singapore,
Kabinklass: Plus, Plus, First, Business, First, Plus, Plus
Avreseort: Luleå
Destination: Singapore
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 95.000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): ca 4kkr
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): 15 nov 2018
Bokad: 8 aug 2018

15/11 LLA - ARN, SAS PLUS
16/11 ARN - CDG, SAS PLUS
16/11 CDG - BKK, THAI FIRST A380
16/11 BKK - SIN, SINGAPORE AIR BUSINESS B787
19/11 SIN - CPH, SINGAPORE AIR FIRST B777
20/11 CPH - ARN, SAS PLUS
20/11 ARN - LLA, SAS PLUS
Ser at du har SQ mellom BKK og SIN. Da kommer du vel ikke inn på TG F loungen? Hadde du valgt TG til SIN fra BKK ville du fått adgang hvis du har noen timer connection i BKK.
 

vegasbaby

Medlem
Har du fått tillbaka poängen och "vouchern"? Går de att logga in på Lufthansa hemsida med booking reference som du fick vid bokningen?

Takk for svar.

Nei, referansen står der - men nå kun med OSL-FRA, FRA-OSL.

Jeg ringte Lufthansa first class hotline, og de kunne bare tilby nedgradering til business fordi F var fjernet til DFW. Spurte pent om F til IAH i stedet, men det var visst i strid med reglene. Bare ticket issuer (SAS) som kunne gjøre en slik endring. Og det kommer jo ikke til å skje, SAS har vel ikke tilgang til bonusbilletter med mindre LH har lagt slike ut?
 

Gerad88

Medlem
Takk for svar.

Nei, referansen står der - men nå kun med OSL-FRA, FRA-OSL.

Jeg ringte Lufthansa first class hotline, og de kunne bare tilby nedgradering til business fordi F var fjernet til DFW. Spurte pent om F til IAH i stedet, men det var visst i strid med reglene. Bare ticket issuer (SAS) som kunne gjøre en slik endring. Og det kommer jo ikke til å skje, SAS har vel ikke tilgang til bonusbilletter med mindre LH har lagt slike ut?
Jag tycker du testar och ringer sas, du kanske inte kan få lufthansa first, men kanske Asiana, ANA eller singapore till Asien och så får du försöka boka om 2 veckor innan.

Eller boka lufthansa business till Houston, New York, Chicago, Boston eller liknade och förhoppningsvis kan du boka om 2 veckor innan :)
 
Last edited:

PILOTEN

Medlem
Ser at du har SQ mellom BKK og SIN. Da kommer du vel ikke inn på TG F loungen? Hadde du valgt TG til SIN fra BKK ville du fått adgang hvis du har noen timer connection i BKK.

Jag valde SQ för att den flighten har nya SQ regional business (trafikerad med B787-10). Jag har inte kollat vilka lounger jag har tillgång till i BKK men är Thai First loungen så bra att jag borde tänka om?
 
Ser at du har SQ mellom BKK og SIN. Da kommer du vel ikke inn på TG F loungen? Hadde du valgt TG til SIN fra BKK ville du fått adgang hvis du har noen timer connection i BKK.

Jag valde SQ för att den flighten har nya SQ regional business (trafikerad med B787-10). Jag har inte kollat vilka lounger jag har tillgång till i BKK men är Thai First loungen så bra att jag borde tänka om?

Mina herrar vi kan väll hålla frågor och diskussioner i denna del så blir det lättare att se i tråden med lyckade bokningar.
 
Toppen