Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

jumbooze

Medlem
@Tonton bra att du visade att påhittad policy inte är OK med ”GDPR”.

Förstår att du vill ha kvitto jag tar alltid både email & utskrift ( hängslen och livrem ) plus att jag kollar på Hilton.com och kan där ladda ner kopia ( det sista funkar inte alltid )...
 

Tonton

Medlem
@Tonton bra att du visade att påhittad policy inte är OK med ”GDPR”.

Förstår att du vill ha kvitto jag tar alltid både email & utskrift ( hängslen och livrem ) plus att jag kollar på Hilton.com och kan där ladda ner kopia ( det sista funkar inte alltid )...

Slutat med utskrift då jag tyckte att det blev så jobbigt när jag jar hoppat runt så mycket - tar alltid elektroniskt kvitto och lägger det sedan i min OneDrive istället :)

Vare sig Hilton.com eller appen fungerar för mig när det gäller kvitton - 9/10 gånger får jag "Error: No receipt available", tyvärr.
 

jerixon

Medlem
Hahahaha....
Du är helt enkelt en GURU när det kommer till att klaga.... nästan så man skäms lite över dig ibland kompis..... hahahhaa

Då var vi där igen... Fortsätter på denna vistelse, som redan har avhandlats i en annan tråd (hamnade på något konstigt sätt i tråden om uppgradering på Hilton)

Stad: London, UK
Hotell: DoubleTree Hyde Park
Status: Hilton Honors Diamond
Problem: Fick ej kvitto + allting annat sedan tidigare
Kompensation: 40 000 poäng (redan fått 10 000 poäng sedan tidigare = 50k)
Klagomål framfört: Mail
Kompensation föreslagen av: GM
Kompenserades av: GM

Hotellet skickade inte kvittot, som överenskommet, till min mail - Därav så mailade jag hotellet och bad om kvitto. Som går att läsa om i annan tråd så var jag inte jättenöjd med min vistelse sedan innan. Därefter kom detta - se nedan konversation.





Normalt sett blir jag inte irriterad - men denna gång blev jag riktigt sur pga hur vistelsen var överlag...

För det första, hur svårt ska det vara att skicka ett kvitto? Speciellt när vi kom överens om att skicka mig en digital kopia, samt att receptionisten dubbelkollade min mailadress.

Det jag blev mest irriterad över var dock det han bad mig fylla i:

- Last 6 digits of Credit Card number (Hur kan detta vara pga "GDPR Regulations"?!)
- Value of charge (Jag har ingen aning om exakt belopp - kan bara gissa ungefär)
- HH Number (Skrev jag I mitt mail...)
- Date of transaction (Lite osäker på vad de menar. Fortfarande en reservation på mitt amex - men jag skrev när jag checkade in och ut från hotellet)
- Post Code (inga problem att uppge, men förstår fortfarande inte hur detta är kopplat till GDPR Regulations - samt att detta är publika uppgifter i Sverige...)

Jag ber i förhand om ursäkt för mitt bittra svar (speciellt eftersom jag fick beröm för Trevlig ton" senast :p)



10 minuter senare hade jag fyra digitala kvitton in min mailbox samt detta emailet:
 

Maja

Medlem
Stad: Los Angeles (LAX)
Hotell: H Hotel Curio
Status: Hilton Honors Diamond
Problem: Väckarklockan ringde 06 på morgonen, ej nollställd efter förra gästen. Sabbade den nattens sömn...
Kompensation: 20 000 poäng
Klagomål framfört: I receptionen utan respons, sedan till kundtjänst.
Kompensation föreslagen av: Kundtjänst
Kompenserades av: Kundtjänst
Bra det, det borde jag ha tagit upp också. Hade flera nätter med en väckarklocka som drog igång kl 06:00 under sommarens Hilton-turné i USA. Tanken slog mig inte ens att jag borde ha tagit upp det.
 

Maja

Medlem
Du hade ingen tanke på att stänga av den då?
Jo, självklart! Kollade och vände och vred på klockradion. Hittade uppenbarligen inte den funktionen då den ringde ändå. Hittade nämligen ingen tid under "set alarm" och hittade inte att den var aktiverad. Ändå gick den igång klockan 06:00.

Du kanske kan göra en tutorial så jag vet hur jag ska göra nästa gång? ;)
 

STO-ARN

Medlem
Jo, självklart! Kollade och vände och vred på klockradion. Hittade uppenbarligen inte den funktionen då den ringde ändå. Hittade nämligen ingen tid under "set alarm" och hittade inte att den var aktiverad. Ändå gick den igång klockan 06:00.

Du kanske kan göra en tutorial så jag vet hur jag ska göra nästa gång? ;)
Klockradior på hotell tycks ha lika många varianter som microvågsugnar hemma el. på jobbet. Ingen modell lik den andra. Alla ska "uppfinna hjulet på nytt, med krångliga programmeringar & symboler"...Generellt på hotell tycks ej städpersonal nollställa/justera klockradior.
 
Toppen