Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

Ledstripe

Medlem
Stad: Los Angeles (LAX)
Hotell: H Hotel Curio
Status: Hilton Honors Diamond
Problem: Väckarklockan ringde 06 på morgonen, ej nollställd efter förra gästen. Sabbade den nattens sömn...
Kompensation: 20 000 poäng
Klagomål framfört: I receptionen utan respons, sedan till kundtjänst.
Kompensation föreslagen av: Kundtjänst
Kompenserades av: Kundtjänst
Hade samma scenario ifjol. Man skulle ha klagat..
 
Stad: Los Angeles (LAX)
Hotell: H Hotel Curio
Status: Hilton Honors Diamond
Problem: Väckarklockan ringde 06 på morgonen, ej nollställd efter förra gästen. Sabbade den nattens sömn...
Kompensation: 20 000 poäng
Klagomål framfört: I receptionen utan respons, sedan till kundtjänst.
Kompensation föreslagen av: Kundtjänst
Kompenserades av: Kundtjänst
Inte för att vara sån, men har man inget eget ansvar alls längre? Om sömnen är viktig, kolla väckarklockan.
 

taxvalp

Medlem
Inte för att vara sån, men har man inget eget ansvar alls längre? Om sömnen är viktig, kolla väckarklockan.

Du har en poäng, såklart. Men det är en sådan rutin man förutsätter fungerar åtminstone på lite bättre hotell. Ungefär som att lakanen är bytta efter föregående gäst. Och efter att kassaskåpet gått i baklås och en tekniker kommit 0030 från andra änden av stan var vi inte särskilt sugna på att gå i klinch med mer elektronik på rummet...
 
Du har en poäng, såklart. Men det är en sådan rutin man förutsätter fungerar åtminstone på lite bättre hotell. Ungefär som att lakanen är bytta efter föregående gäst. Och efter att kassaskåpet gått i baklås och en tekniker kommit 0030 från andra änden av stan var vi inte särskilt sugna på att i klinch med mer elektronik på rummet...
Att lakanen inte är nytvättade är ju lite svårare för dig själv att fixa. Att stänga av larmet på väckarklockan är ju en ganska enkel åtgärd från din sida.

Kassaskåp som börjar trilskas är jobbigt.
 

Ledstripe

Medlem
Att lakanen inte är nytvättade är ju lite svårare för dig själv att fixa. Att stänga av larmet på väckarklockan är ju en ganska enkel åtgärd från din sida.

Kassaskåp som börjar trilskas är jobbigt.
Absolut lätt att stänga. Men inte ska man behöva dubbelkolla det innan man sover. När väl klockan ringer så är det för sent, då har man ju vaknat.
 
Absolut lätt att stänga. Men inte ska man behöva dubbelkolla det innan man sover. När väl klockan ringer så är det för sent, då har man ju vaknat.
Förstår inte, om nattsömnen är väldigt viktig, och det tar max 10 sekunder att kolla väckarklockan, vad förlorar du på att dubbelkolla? Prestige? Chansen till kompensation eller vad? Jag är på riktigt nyfiken hur du tänker.
 

taxvalp

Medlem
Att lakanen inte är nytvättade är ju lite svårare för dig själv att fixa. Att stänga av larmet på väckarklockan är ju en ganska enkel åtgärd från din sida.

Kassaskåp som börjar trilskas är jobbigt.

Om alla hotell i världen enades om en lättanvänd standard för väckarklockor skulle det vara en möjlighet...

Jag vidhåller att det är rätt att klaga som konsumet om man inte får vad som förväntas, precis som att man ger positiv feedback när man får mer än förväntat. Skickade i samma mejl beröm för deras agerande efter att det (svenska?) kassaskåpet havererat.
 

Ledstripe

Medlem
Förstår inte, om nattsömnen är väldigt viktig, och det tar max 10 sekunder att kolla väckarklockan, vad förlorar du på att dubbelkolla? Prestige? Chansen till kompensation eller vad? Jag är på riktigt nyfiken hur du tänker.
Hur många tror du dubbelkollar den varje gång man går in på ett hotellrum? Gör du säkerhetskontroll på bilen varje gång du ska köra?
 

Tonton

Medlem
Nu hamnar vi lite OT för just denna tråden - men här kommer ett svar iaf :)

Har summerat delar av mitt sammanfattande mail jag skrev till GM tidigare idag efter vår diskussion dagen innan.

GMs respons, speciellt på mitt klagomål vid städningen av badrummet, var jättebra. Dock så fallerade housekeeping ändå, även efter mitt förstasamtal med GM.

Bifogar även delar från GMs mailsvar ikväll.

Då var vi där igen... Fortsätter på denna vistelse, som redan har avhandlats i en annan tråd (hamnade på något konstigt sätt i tråden om uppgradering på Hilton)

Stad: London, UK
Hotell: DoubleTree Hyde Park
Status: Hilton Honors Diamond
Problem: Fick ej kvitto + allting annat sedan tidigare
Kompensation: 40 000 poäng (redan fått 10 000 poäng sedan tidigare = 50k)
Klagomål framfört: Mail
Kompensation föreslagen av: GM
Kompenserades av: GM

Hotellet skickade inte kvittot, som överenskommet, till min mail - Därav så mailade jag hotellet och bad om kvitto. Som går att läsa om i annan tråd så var jag inte jättenöjd med min vistelse sedan innan. Därefter kom detta - se nedan konversation.

Tontons email nr1 skrev:
Hi,

I never received my digital receipt when I checked-out from DT Hyde Park this Friday, as the receptionist were supposed to send to me.

My name is tonton and I stayed at DT Hyde Park Sunday to Friday. Could you please send the receipt, via email, to the appropriate email address that is registered on my Hilton Honors acccount as soon as possible?

Thank you!

Hälsningar / Kind Regards,

Tonton
Hilton Honors Diamond number: XXXXXXX

DT Hyde Park email skrev:
Good afternoon,

Thank you for your email.

Due to GDPR regulations we will need you to provide 2 of the details below:

- Last 6 digits of Credit Card number
- Value of charge
- HH Number
- Date of transaction
- Post Code

Once we receive these details we will able to handle your request.

Please don’t hesitate to contact us for any further queries.

Kind Regards,
ABC ZYX | Reservations Agent

Normalt sett blir jag inte irriterad - men denna gång blev jag riktigt sur pga hur vistelsen var överlag...

För det första, hur svårt ska det vara att skicka ett kvitto? Speciellt när vi kom överens om att skicka mig en digital kopia, samt att receptionisten dubbelkollade min mailadress.

Det jag blev mest irriterad över var dock det han bad mig fylla i:

- Last 6 digits of Credit Card number (Hur kan detta vara pga "GDPR Regulations"?!)
- Value of charge (Jag har ingen aning om exakt belopp - kan bara gissa ungefär)
- HH Number (Skrev jag I mitt mail...)
- Date of transaction (Lite osäker på vad de menar. Fortfarande en reservation på mitt amex - men jag skrev när jag checkade in och ut från hotellet)
- Post Code (inga problem att uppge, men förstår fortfarande inte hur detta är kopplat till GDPR Regulations - samt att detta är publika uppgifter i Sverige...)

Jag ber i förhand om ursäkt för mitt bittra svar (speciellt eftersom jag fick beröm för Trevlig ton" senast :p)

Tontons email nr2 skrev:
Hi,

I’m adding you to this email conversation mr X (Hotellets GM), as I do really wonder how DT Hyde Park is doing?

I am also CC’ing Mrs X, whom is a Corporate Guest Relations Specialist at Hilton - as she is connected to case XXXXXX regarding my experience at DT Hyde Park.

I said specifically at check-out that I did not need a physical receipt as long as the receipt got sent via email as usual. The kind lady in the reception even double checked that my email was correct.

I expect a receipt to be sent to me without me needing sending parts of my credit card number or anything else over the email - as this is something you should have already done. GDPR regulations does definitely not require me to send anything such as credit card numbers over email to you - this is just a made up policy from your side.

You have the date I stayed at the hotel, you have my name, my Hilton Honors number, and you can see that the email I’m writing from is the same one that is registered on my Hilton Honors account, which is connected to my stay at DoubleTree Hyde Park. So, with all that information I hope that you could for once do something right and send that the receipt to me, as this should have already done without me spending time writing these emails.

Looking forward to have the receipt in my mailbox later today.

Thanks.

Hälsningar / Kind Regards,

Tonton

10 minuter senare hade jag fyra digitala kvitton in min mailbox samt detta emailet:

email från DT Hyde Park GM skrev:
Dear Tonton,

Thanks for your email.

I have asked for this to get it actioned straight away. You should have received the invoice on email by now. Apologies that you had to email and chase for the invoice.

I also want to take the time to apologise for your inconvenience during your stay at DoubleTree London Hyde Park once again. As a gesture of goodwill, please accept my offer of an additional 40,000 HH points.

Have a great evening. Hope to see you in the near future.

Best Regards,
X

Sent from my Samsung Galaxy smartphone.
 
Last edited:
Toppen