Senaste nytt

Amex poäng till Eurobonus, nivå?

Ericmaster

Ny medlem
Hej!
En nära vän till mig insåg igår att han hade extremt mycket Amex poäng. Han ringde därefter Amex och bad de överföra poängen till Eurobonus. Allt som allt så blev det ca 180 000 Eurobonus poäng så min fråga är nu om han automatisk får Diamant nivå på Eurobonus?
 
Last edited:

palmen

Moderator
Hej!
En nära vän till mig insåg igår att han hade extremt mycket Amex poäng. Han ringde därefter Amex och bad de överföra poängen till Eurobonus. Allt som allt så blev det ca 180 000 Eurobonus poäng så min fråga är nu om han automatisk får Platinum nivå på Eurobonus?
Nej, poäng som överförs är "extrapoäng" dvs de räknas inte mot status.
Sen finns det ingen Platinum nivå hos SAS, högsta nivån som inte är by invitation är Diamond
 

Berglund

Medlem
Det är förvisso alldeles för enkelt att komma upp i status hos SAS men riktigt så enkelt som att överföra ett gäng Amexpoäng som konverteras - är det tackolov ännu inte!

Det skulle faktiskt vara helt fruktansvärt och ett hån mot alla andra riktiga Diamonds om det samtidigt kutar runt ett gäng som blivit Diamonds utan att ens göra en endaste flygning. Vi ska vara väldigt glada att det inte går!
 

Berglund

Medlem
:) @NotRyan Gott så! Med tanke på vad dem travelpassen kostar utgår jag nog ändå från att många i varje fall har avsikt att använda dem. Köp av dessa ger ju ändå ett signifikant bidrag till SAS.
 
Nu känner jag för att vara sån :D Du kan faktiskt köpa ett Travelpass unlimited helår och bli diamond utan att ha flugit ett enda ben ;)

Ett billigare sätt att bli Diamond utan att flyga en mil är väl att ha tre Amex Elite (två kreditkort och ett gammalt betalkort) + köpa 30 000 baspoäng.

Har man Mastercard Premium och de två Amex Elite som får nytecknas, så måste man göra en milagerun på 8000 poäng för att fixa diamanten... ;-)
 
Nu känner jag för att vara sån :D Du kan faktiskt köpa ett Travelpass unlimited helår och bli diamond utan att ha flugit ett enda ben ;)
Hur fungerar det? Jag tycker mig minnas att en galen.. eh jag menar övermänsklig, norrman flög ihop en miljon EBp med ett sådant pass, men hur blir man Diamond med det utan att flyga?
 

NotRyan

Medlem
Hur fungerar det? Jag tycker mig minnas att en galen.. eh jag menar övermänsklig, norrman flög ihop en miljon EBp med ett sådant pass, men hur blir man Diamond med det utan att flyga?
Så fort man kopplar det till sitt EB-konto så blir man uppflyttad, sedan kommer det ju med största säkerhet att trilla in poäng från flighter också så vederbörande hamnar över 90K, något annat vore väl ren galenskap :D
 
Toppen