Senaste nytt

Self-upgrade?

STO-ARN

Medlem
Nu på efterhand insåg jag att han förmodligen misstagit gatenummer för platsnummer. Flyget avgick från gate 3A på Arlanda.
Händer då och då på ARN, som har ett flertal gater numrerade med siffror, samt A el. B. Har själv sett detta och så fort den som satt sig fel, flyttar sig, så kommer en till, som propsar på just den felaktiga sittplatsen...Ganska komiskt...
 

Jönsson

Medlem
I princip borde man kunna klassa självuppgradering som stöld eller stöldförsök. Man försöker ju få tillgång till något man inte har betalt för, som mat och dryck. Der händer dock ärliga misstag varför det kanske skulle vara väl tufft att döma någon.
 

apknug

Medlem
I princip borde man kunna klassa självuppgradering som stöld eller stöldförsök. Man försöker ju få tillgång till något man inte har betalt för, som mat och dryck. Der händer dock ärliga misstag varför det kanske skulle vara väl tufft att döma någon.
Rätt tänkt, den juridiska benämningen på brottet är "bedrägligt beteende".

Vid stöld så tar man något här blir man serverad.
 

samet

Medlem
Läste nyss @Vax rapport.

Då slog det mig att jag upplevde något liknande i veckan.

GOT-ARN i onsdags.

Jag satt på 11F (nödutgång) seatblock på E, en pax på D.

Halvvägs in i boardingen fylldes ABC av tre personer.

Efter en stund blev det helt stopp i gången... folk fick börja knö sig förbi... slutligen kom CC.

Då stog där totalt tre personer som skulle sitta på 11ABC...

Männen som redan satt hade nu helt tappat förmågan att förstå engelske eller tala över huvudet taget...

Det krävdes tre CC och säkert 5min av tjat och gestikulerande innan de flyttade på sig.
 
Last edited by a moderator:

Vax

Medlem
Hade nog kunnat hamna själv på denna lista om man bara ser hur det såg ut från andras ögon.
Åkt i ett sällskap på fyra personer med SAS till LYR. Det är en kvälls/natt flygning. Det var ganska fullt i GO men totalt öde i PLUS (12 rader var av PAX på rad 2 och 3) Vi satt på rad 13. Efter servering och när de släckt så gick jag fram till CC och frågade om jag kunde "låna" rad 12 för att sträcka ut mig lite på.
Svaret blev.... Jag får inte lov till det men jag kommer inte heller att kontrollera det men det gäller bara dig, gå bara tillbaka när vi tänder.

Själv sa man tack och fick en timmes sömn.

De hade full koll på statusen också så riktigt trevligt CC
 
Toppen