Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

pswe

Medlem
Kortdistansen har ju onekligen haft en del utmaningar senaste veckorna...men har inte långdistansen haft en avsevärt mycket bättre leverans i år jämfört med de senaste somrarna?
Något strul i Peking och lite amerikanskt väder men i övrigt verkar det ha rullat på, eller har jag följt det slarvigt?
 

STO-ARN

Medlem
Kortdistansen har ju onekligen haft en del utmaningar senaste veckorna...men har inte långdistansen haft en avsevärt mycket bättre leverans i år jämfört med de senaste somrarna?
Något strul i Peking och lite amerikanskt väder men i övrigt verkar det ha rullat på, eller har jag följt det slarvigt?
Angående SAS fyra långlinjer från ARN, helt ovetenskapligt: Från att ha haft bra regularitet under sommaren så har senaste dryga veckan varit förseningar på 2-3 flyg per dag alltifrån 1-4 timmar...
 

AABack2ARN

Medlem
Upplever också att det varit betydligt bättre i år på långdistans. En del förseningar men inget superallvarligt - men jag har inte detaljkollen (ännu? ;) ).
 

SweCow

Medlem
Angående SAS fyra långlinjer från ARN, helt ovetenskapligt: Från att ha haft bra regularitet under sommaren så har senaste dryga veckan varit förseningar på 2-3 flyg per dag alltifrån 1-4 timmar...
Hängde inte allt detta ihop med att 903 fick gå via Boston för ett par dagar sedan? 904 blev sen hem, så 940 vände och gick som 939 med försening, och sen va det igång. Tror även att det va något plan som va lite trött häromdagen, så 903 fick vänta in 964, och 945 avgick senare som ett resultat av det.
Dock löste man 904 med att låta 908/904 byta plan för att "köra ikapp".
 

STO-ARN

Medlem
Hängde inte allt detta ihop med att 903 fick gå via Boston för ett par dagar sedan? 904 blev sen hem, så 940 vände och gick som 939 med försening, och sen va det igång. Tror även att det va något plan som va lite trött häromdagen, så 903 fick vänta in 964, och 945 avgick senare som ett resultat av det.
Dock löste man 904 med att låta 908/904 byta plan för att "köra ikapp".
Jo, stor del av "Sanningen", men SK903 divertade till BOS 27JUL och innan dess div föreningar på USA under juni/juli. Men i stort hyfsad regularitet. Och generellt kan sägas om t.ex. SK939 ARN-LAX, att den på årsbasis haft extremt bra regularitet. (SK903 EWR & SK945 ORD, drabbas ju mer av extremväder, jämfört med SK939 LAX...)
 
Last edited:

Hansi

Medlem
Jag undrar varför SK995 (LN-RKF) aborted sin start i CPH kl. 21.00 igår kväll 19/8-18? Återvände till gaten och startade försenad 22.19 istället.
 

Brandten

Medlem
Flightradar24 har ju haft fel förut men undrar hur det blir med SK925 idag som LN-RKO ska flyga. RKO är nämligen på väg till MIA.

SK935 har ingen planerad kärra alls och där lär det vara boarding snart eftersom SK925 börjar boarding nu (ungefär samma avgångstid).
 
Toppen