Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

JacobGBG

Medlem
Den "fysiska" vouchern är egentligen bara ett utskick. Det finns inget på den som SAS agenter behöver för att utföra en bokning.
 
Fick info idag att ändringar kostar 150 kr även om man är EBD. Bedrövligt.

Jag fick också samma info idag (EDB).
Detta kan ju vara ett led i att man öppnat sitt nya system för att själv kunna boka star aliance via webben.
Att försöka få folk att använda det istället. Ja det funkar inte för first m.m., jag vet...
Det har ju sagts att Tallin har hårt tryck på sig och man vill väl försöka lätta på den lite kanske.
Ingen skillnad för mig dock då jag alltid fått betala när jag velat ändra eller lägga till legg :(
 

squeezen

Medlem
sedan årsskiftet verkar det varit fram och tillbaka.
De har åtminstone bytt två gånger, Gratis-betal-gratis och nu betal igen.
jag råkade ut för båda sakerna på min award som jag reste i slutet av juni, vilken bokades i November förra året och ändrades 2-3 gånger innan avresa.
 

Minibiff

Medlem
Tjenare har snart 2 stycken 4-2-1 vouchers och undrar lite hur det funkar.

Däremot har jag inte så mycket poäng (omkr 100k) medan morsan har 400-500k. Vi har snackat lite om att åka iväg familjen och går det att använda min voucher och hennes poäng? Vet att hon kan föra över poäng till mig men det är ganska dyrt vad jag har förstått?

EDIT: En till fråga. Kan man göra någon multitripp med en 2-4-1 voucher?
Åka till typ Dubai, sedan Hong Kong och sedan hem?
 
Tjenare har snart 2 stycken 4-2-1 vouchers och undrar lite hur det funkar.

Däremot har jag inte så mycket poäng (omkr 100k) medan morsan har 400-500k. Vi har snackat lite om att åka iväg familjen och går det att använda min voucher och hennes poäng? Vet att hon kan föra över poäng till mig men det är ganska dyrt vad jag har förstått?

EDIT: En till fråga. Kan man göra någon multitripp med en 2-4-1 voucher?
Åka till typ Dubai, sedan Hong Kong och sedan hem?
Har du läst första inlägget?
Står ganska tidigt där massa info.
Du kan boka bonusresa med Amex 2-4-1 voucher för andra, du behöver inte att vara en av resenärerna. Däremot poängen måste dras från ditt konto.
 

agehall

Medlem
Vet att hon kan föra över poäng till mig men det är ganska dyrt vad jag har förstått?
Det kostar en del ja. Kommer inte ihåg vad priset ligger på nu, men det blir en del pengar även om det är billigare nu än tidigare.

EDIT: En till fråga. Kan man göra någon multitripp med en 2-4-1 voucher?
Åka till typ Dubai, sedan Hong Kong och sedan hem?
Nja, du får inte stanna mer än 24h förutom på din destination.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen